«РЕКТОРІАДА» В МЕДУНІВЕРСИТЕТІ: боротьба традицій адміністрування - «європейської» та «євразійської»?

Івано-Франківськ – місто невелике. Тому очікувані вибори ректора у такому закладі, як Івано-Франківський Національний медичний університет стали подією, яка привернула увагу міської громади. Власне, в обласному центрі є три державні університети зі статусом «національних», ситуація в яких впливає, зокрема, й на життя Прикарпатського краю. Саме в цих навчальних закладах формується той рівень подій і пріоритетів, котрі прийнято називати «академічними».

 

Тому будь-яка суттєва зміна внутрішньої ситуації в цих ВНЗ здатна змінити духовний та освітній «клімат» в регіоні. Це знають і в кабінетах Білого дому, це відомо і штабам політичних партій. Тому навколо питання «Хто буде наступником Є.М.Нейка?» в регіональних ЗМІ зчинилася ціла інформаційна буря.

 

Попередній, нині покійний ректор, очолював ІФНМУ довгі роки. За його каденції університет став визнаним центром підготовки медичних кадрів, одним з елітних осередків наукового життя Західної України.

 

До  стилю Нейка всі звикли, його людський, науковий і адміністративний авторитет перебували за межами сумнівів. Відповідно, і у професорсько-викладацького складу, і у студентів медичного університету виникло занепокоєння тим, що новий ректор не зможе забезпечити закріплення досягнень свого попередника. А тут ще у ситуацію втрутилися зовнішні сили. Політикам теж виявилося небайдужим, хто очолюватиме ІФНМУ. Адже ціна адмінресурсу зростає з кожним місяцем, що наближає нас до виборів. Особливо, якщо вибори відбуватимуться в мажоритарному форматі.

 

За інформацією, отриманою «Фірткою-Магус» від голови комісії з підготовки виборів ректора - Сергія Геращенка, на сьогодні є  три кандидати на посаду ректора ІФНМУ, які мають практично рівні шанси на обрання:

 

1)    Любомир Глушко – проректор, нині виконуючий обов’язки ректора університету;

2)    Василь Попович – професор, завідувач кафедрою ЛОР;

3)    Микола Рожко – професор, завідувач кафедрою стоматології.

 

Власне, саме останній кандидат став тим «каменем спотикання», завдяки якому вибори ректора стали чи не головною темою обговорення на місцевих інтернет-сайтів.

 

Ще за життя Є. Нейка, пан Микола був єдиним академічним «достойником» в ІФНМУ, який всупереч негласній домовленості щодо поваги до особи покійного ректора, виставляв свою кандидатуру на ректорські вибори як альтернативну до Євгена Нейка. Тоді реальних шансів на обрання в нього не було. Але й відмовлятись від реалізацій своїх амбіцій пан Микола не став, хоча свою кандидатуру він тоді змушений був «під тиском обставин» зняти. Подейкують, що в якості «відкупного» М. Рожка призначили на новостворену посаду проректора з міжнародних зв’язків, проте активності та результативності на цій посаді він не проявив, буз з неї звільнений, а сама посада проректора-міжнародника скасована.

 

Зрозуміло, що в колективі це "самовисунення проти Нейка" запам’ятали. Особливо серед тих науковців, яких називають «командою Нейка». Вже тоді на деяких злих язиках з’явилося слово «наполеончик». Але чого тільки не з’явиляється на тих злих «всезнаючих язиках». Наприклад те, що тепер за спиною Миколи Рожка стоїть така політична фігура, як народний депутат від Партії регіонів Василь Чуднов.

 

Оскільки публічна підтримка регіоналами дає швидше мінуси аніж плюси (особливо серед 24 представників Студентського Парламенту, які також братимуть участь в обранні майбутнього ректора), сам Микола Рожко вже встиг заявити про свою «непричетність» до Регіонів. Проте, одночасно він всіляко намагається демонструвати, що, мовляв, «адмінресурс» - на його боці.

 

Нещодавно серед місцевих ЗМІ було розповсюджено чутку про те, що якщо колектив Медуніверситету не обере «правильного» кандидата, то заклад можуть позбавити статусу «національного університету». Одразу ж голова ОДА Михайло Вишиванок спростував таку інформацію, заявивши, що: «Поширена на окремих Інтернет-сайтах інформація про те, що, Івано-Франківський національний медичний університет позбавлять статусу «національного», якщо ректором не стане людина із Партії регіонів є «величезною дурницею». Як і те, що щоб мати виграшний шанс стати ректором цього вишу не обов`язково бути фахівцем галузі, господарником чи ефективним управлінцем».

 

І на цьому можна було б поставити крапку. Але… в передвиборчій програмі Миколи Рожка в розділі «Господарська та фінансова діяльність» є пункт «Збереження статусу національного університету». Це знову натяк? Чи Микола Рожко знає щось таке, чого не знає Михайло Вишиванюк?

 

Треба сказати, що професор Рожко є людиною відомою. Він є досвідченим адміністратором, автором п’яти підручників для медичних навчальних закладів та 400 наукових праць. В його активі – більше 20 учнів-науковців, які під керівництвом професора захистили дисертації. Його підтримують на факультеті стоматології, що й зрозуміло: «свій» ректор завжди ближчий і зручніший у спілкуванні, аніж виходець з іншого факультету.

 

Але на інших факультетах відношення до Рожка не таке однозначне. Дехто каже, що професор є прихильником тих старих добрих радянських методів адміністрування, які тепер прийнято називати «євразійською адміністративною традицією». Так само, до речі, як і його конкурент Любомир Глушко. Останній, до речі, в медуніверситетській «ректоріаді» вирізняється ще й тим, що веде себе в «передвиборчому процесі» найбільш пасивно. Що може означати або надмірну самовпевненість, або ж «змученість» (Любомир Глушко є найбільш «віковим» кандидатом) і підсвідоме небажання перемагати…

 

У зв’язку із цим в Медуніверситеті згадують інші вибори в іншому ВНЗ. У 2005 році коллектив Прикарпатського університету отримав унікальний шанс обрати ректором людину європейської світоглядної орієнтації, впустити в академічні коридори найбільшого університету області свіже повітря. Але обрано було тоді Богдана Остафійчука. Наслідки відомі. Авторитет останнього в Прикарпатському університеті стрімко наближається до нуля… А колектив Пикапатського національного університету згадує 2005-й як рік нереалізованих можливостей.

 

Третій кандидат – Василь Попович – також відомий за межами ІФНМУ. Він єдиний в Медуніверситеті та й, здається на Прикарпатті, автор наукового відкриття. Його публікації з’являються в європейських наукових журналах, його методики лікування вивчають за кордоном, зокрема в Росії, Іспанії, Франції та Німеччині. Автор чотирьох монографій, він відомий тим, що вдало поєднує лекторську і дослідницьку діяльність з успішним науковим менеджментом.

 

Серед тих 249 виборщиків, які від імені майже як тисячі викладачів і працівників Медуніверситету обиратимуть ректора, Поповича підтримують ті, хто сподівається на більшу відкритість академічного світу та європейські принципи побудови ВНЗ.

 

За Поповичем не стоять політичні сили, він спирається на академічну громадськість та студентське самоврядування. Власне, саме студентське самоврядування та інновації у клінічній роботі стали основою передвиборної програми Поповича. Він пропонує зробити акцент на позабюджетних джерелах фінансування медичної науки. У всьому світі медицина забезпечує себе за рахунок участі у дослідницьких та інноваційних проектах. Саме це, на думку Поповича,  має стати фундаментом матеріального і ресурсного забезпечення регіональної медичної галузі.

 

Студентам у програмі Поповича пропонується студентський обмін шляхом участі в міжнародних програмах обміну студентами, розширення списку стажерів у закордонних університетах. Власне це й є те «свіже європейське повітря», якого так бракує в українських вищих навчальних закладах.

 

Але попри явну «інноваційність» цього кандидата, чиї наукові досягнення відзначені європейським орденом «Золотого Орла» (2009 р.), аналітики вважають, що йому прийдеться важко у протистоянні з адміністративною системою. 4 березня міністр охорони здоров’я України, виступаючи на колегії Івано-Франківської ОДА, заявив, що у питанні вибору ректора ІФНМУ він повністю довіряє місцевій владі. Це означало не тільки те, що Київ не присилатиме в Івано-Франківськ «варяга», але й те, що право ініціативи переходить до місцевих сил.

 

Згідно усталеної академічної практики, якщо кандидат не набере 30% голосів виборщиків, він не може стати ректором. Якщо ж кілька кандидатів набирають більше 30% (але менше половини), вибір залишається за міністерством. Якщо ж ми повіримо міністрові щодо його «довіри до місцевої влади», то це може означати, що «порада» від ІФ ОДА може стати вирішальним фактором для визначення переможця. Чи буде тут Вишиванюк солідарним з Чудновим і стане на бік Миколи Рожка? Навіть в тій ситуації, коли М. Рожко не набере найбільшої кількості голосів?

 

 На це питання експерти дають різні відповіді. Більшість з них не виключають того, що «консерватизм академічного середовища» може вступити в спілку з «політичними мотиваціями».

 

Зрештою, як і в Прикарпатському університеті в 2005 році, у професорів, викладачів і студентів ІФНМУ є шанс почати відлік нової доби. В них насправді є з кого вибирати. І це тішить.

 

Загалом ситуація з обранням нового ректора є цікавою і малопрогнозованою. Всі кандидати мають приблизно рівні стартові можливості: Глушка підтримує частина старої гвардії і «терапевти», Поповича – «хірурги» і Студентський Парламент, Рожка – «стоматологи» і Партія регіонів:).

 

Вибори ректора можуть відбутися в середині квітня… Вони будуть знаковими. Ці вибори стануть не просто виборами серед персоналій, - це буде обрання  між євразійським та європейським стилем адміністрування (наразі на рівні маленького провінційного навчального закладу).   

 

Аналітична група «Фіртка-Магус»


Коментарі (81)

Гуцул 2011.04.04, 11:49
Медуніверситет, не помиліться, як помилилися ми (ПНУ) в 2005-му!
ЯЯЯ 2011.04.04, 11:59
ВЗУТИ РИГІОНИ!!!!!!!
Gosha 2011.04.04, 13:01
Попович реально науковець і керівник нормальний. Працює багато в напрямку впровадження новітніх технологій в медицину.
адекват 2011.04.04, 13:10
та науковці тут всі. а от азіопський стиль адміністрування вижив себе остаточно
ДОЦЕНТ 2011.04.04, 13:13
ХВАТИТЬ ЖИТИ ЗА СТАРИМИ ПРАВИЛАМИ!НЕОБХІДНО ВПРОВАДЖУВАТИ НОВІ МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ,БІЛЬШ ЕФЕКТИВНІ ТА ПРАГМАТИЧНІ.ВАСИЛЬ ПОПОВИЧ ЛЮДИНА НОВОІ ФОРМАЦІІ ТА СУЧАСНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ.Я ГЛИБОКО ПЕРЕКОНАНИЙ,ЩО САМЕ ТАКИЙ КАНДИДАТ ПОВИНЕН ОТРИМАТИ ШАНС ПРОЯВИТИ СЕБЕ!
Іван Іванович 2011.04.04, 13:20
Щось Любомир Володимирович мовчить, напевно спить і бачить себе вже не в.о., а Ректором.
Олександр 2011.04.04, 14:09
Цікаві відзиви про всіх кандидатів на www.univerlife.com
Вася 2011.04.04, 14:19
Олександру. Дякую. Справді цікаві відгуки. Глушко - зверхній бюрократ і посередній корупціонер. Попович - має найкращі відгуки студенів і не хапуга! Рожко - "бере", розумний, але високомірний.
Випускник 2011.04.04, 14:22
свого часу спілкувався з кожним з кандидатів.. Попович це шанс для медуніверситету
Stud 2011.04.04, 14:38
Теперішній в. о. все, що міг, здається вже зробив
Alla 2011.04.04, 14:51
Глушко досвідчений та достойний бути ректором.
Випускник 2011.04.04, 14:52
відгуки на www.univerlife.com цілком адекватні. попадаються звичайно і "злобарі")))), але здається вони не розуміють про що пишуть
REGINA 2011.04.04, 15:00
Глушко це аналог Остафійчука в Прикарпатському університеті, за тією тільки відмінністю що той зі "стакана" не злазить. Як ВО себе ніяк не проявив, але виборчий механізм ,який був створений Нейком хоч частково але контролює .
ИМХО 2011.04.04, 15:02
Кожен хто буде голосувати напевно вже свій вибір зробив! На мою думку без пожвавленого обговорення і зацікавлення засобами масової інформації даним питанням громади, Партія "пропхала" б свого однозначно, а так є сподівання на свідомий ВИБІР кожного.
Likar 2011.04.04, 15:20
Цікава ситуація, цьогорічні вибори. За багато останніх років Н.Є.М. був настільки потужний і авторитетний управлінець, що ніхто не мав шансу його замінити. Сьогодні шанси є у всіх, хоч непевно є і підводні течії, які також мають вагомий вплив на вибори...(((
РЕМ 2011.04.04, 15:31
аморфне медичне товариство вибере Глушка, спокійно надійно, бабло можна продовжити косити. Нема в нього альтернативе - звідки стара професура свідомість іншу візьме. Брежнівські часи в розквіті чекають універ
ВАся2 2011.04.04, 15:35
Глушко ще той старий корупціонер. Років йому скільки хто скаже?
Likar 2011.04.04, 15:41
Прикарпатський явно деградує, вибачайте але майже Училище. Успішний розвиток будь-якого університету заслуга КОЛЕКТИВУ на чолі з ректором.
гола правда 2011.04.04, 15:47
Виборчу програму професора з ЛОРу я бачив - все ясно і я думаю, що в принципі, правильно... а програми інших кандидатів так і не знайшов(((( обідно(((( може їх і не існує взагалі???? так що ж це за кандидати такі???? з чим вони йдуть до людей і чи взагалі йдуть до людей? що взагалі збираються робити???
студ 2011.04.04, 16:00
траплялося, що стикався з Глушком - такого не побажаю і ворогу... те що на www.univerlife.com цілком виправдано.... з Рожком не стикався, і нічого не знаю... враження склав дякуючи відгукам друзів стоматологів і більшість в один голос говорять - "такий собі", питання рішати може... Попович? його знаю, бо вів на 4 курсі лекції... мав змогу трішки поспілкуватися з ним і враження хороші....
роздуми 2011.04.04, 16:09
згідний з твердженням щодо Глушка, на рахунок того, що "втомився", на вибори пішов скоріше за все по інерції, а можливо за реаалізацію своїх амбіцій , адже багато років був в ІФНМУ людиною номер 2. В жодному разі університет і його розвиток не має бути заручником амбіцій будь-якої людини навіть такої поважної особи як Глушко. час іде, все змінюється, мають змінюватися і люди.
Викладач 2011.04.04, 16:09
До особистості професора Поповича http://odtrk.if.ua/2011/03/22/прикарпатські-отоларингологи-провел/ він видається ще й практикуючий хірург
Cenya 2011.04.04, 16:12
Прочитав ,м да Попович можливо це шанс для ВУЗа, а звідки він взявся, хто це?
потенційний пацієнт 2011.04.04, 16:19
заходив по даній ссилці http://odtrk.if.ua/2011/03/22/прикарпатські-отоларингологи-провел/ тепер і собі думаю звернутися до нього, бо маю проблеми з утрудненим носовим диханням.... і вже давно... не так погано все в нашому "домі"... не перевелися ще хороші спеціалісти!!!!!!
vuborec 2011.04.04, 16:21
подивився http://odtrk.if.ua/2011/03/22/прикарпатські-отоларингологи-провел/ не знаю хто буде ректором, але хто має бути для мене вже ясно....
аналітик 2011.04.04, 16:31
дуже цікаве та жваве обговорення найважлевішоі теми цього місяця пітштовхнуло мене на таку думку - дебати між кандидатами)))чому? такій процес позбавлений дебатів,адже це один з головних інструментів донести до виборців своі ідеі.ДУЖЕ шкода.
Випускник 2011.04.04, 16:42
безумовно, Глушко хороша людина з колосальним досвідом роботи в університеті та впринцепі непоганий кандидат на посаду ректора.А ще краща кандидатура на посаду проректора.
Стронхолд 2011.04.04, 17:31
Так а хто такий Попович в адміністративному плані? ким підтримуваний?
Випускнику 2011.04.04, 17:34
Хто, Глушко хорроша людина? По перше нема такої професії "хороша людина". а по друге промозглі до костей корупціонери не бувають хорошими
Фоміч 2011.04.04, 17:39
наскільки мені відомо Попович був у Нейка покійного в авторитеті, цікаво яка він людина
tdf 2011.04.04, 18:07
Треба дивитися не на титули, а на те, хто є насправді зацікавленим у процвітанні Медуніверситету. Людина має бути розвинутою, сучасною, не запічним вуйцьом. Вже у Прикарпатському маємо гуцулика. Треба людину, яка потерлася в світах, має шанування не у партійних дядьків, а у світил глобального рівня. Яка тепер користь від партійних? Будуть здавати ресурс до папртійної каси, підривати студентів на акції. Медицині користі з того нуль.
Ліда 2011.04.04, 18:15
Невже в медакадемії такий чіткий кандидатів поділ по факультетам? Невже усі стоматологи підтримують людину з ПР? Щось у таке не віриться. Адже люди поділяються не лише за фахом, але й за людськими симпатіями, за політичними переконаннями. Я думаю, що у Поповича шансів більше, аніж у "музейних експонатів".
ПРАГМАТИК 2011.04.04, 18:30
ІФНМУ - надзвичайно консервативне середовище. Посади і місця там приносять реальний дохід. тому там все дуже серьозно, м ова йде про великі гроші. дуже великі. І регіони таке місце не здадуть.
ПРАГМАТИКУ 2011.04.04, 19:02
один з кандидатів в недавньому інтервю так і доповів, що медунівер - його бізнес
дід 2011.04.04, 19:38
зовсім вірно Рожко так і обмовився "мій бізнес-це університет" сайти видно під тиском це ще виправляли, видго спочатку говорив а потім думав
TRYZUB 2011.04.04, 20:30
Так він правду сказав! Виш - його бізнес. Заробля на студнях.
tdf 2011.04.04, 21:41
Чому б Фіртці не написати таку ж дослідницьку статтю про Прикарпатський універ? Там теж скоро вибори. Здається, ПР там вже теж визначилась із засланим казачком.;)
Ільф і Пєтров 2011.04.04, 22:00
коли виборці вибирають, а ПР призначає, немає жодного сенсу розробляти передвиборчу програму, доносити її не лише до свого виборця, а по можливості до всієї студентської громади та викладацького колективу. Значно прагматичніше пити каву на аудієнції у міністра МОЗ в Буковелі. таки да, Рожко великий професіонал - великий комбінатор.
video 2011.04.04, 22:38
Про одну з перспектив: http://www.youtube.com/watch?v=AnsIPHDbHWk
Борис 2011.04.05, 11:00
Ну з Поповичем все ясно - зірка медицини, достойний, не зрозуміло тільки влада його підтримує? А інші кандидати можуть чимось похвалитись - розробки досягнення?
Не медик 2011.04.05, 11:03
Регіонали не мудрі .Обрали б собі в кандидати такого достойника як Попович - не замазаний, світилою Самі собі рейтинг би підняли
аналітик 2011.04.05, 11:16
Без ідеі ми нічого не варті.Свіжі та прагматичні ідеі В.І.Поповича надихають на зміни (передвиборча програма,наукові досягнення).Професіонал.
Piter 2011.04.05, 11:21
Коли вибори народ?
Дід 2011.04.05, 11:26
Фото виставили , но коменс http://ifgma.univerlife.com/рожко-микола-михайлович/p27706/
Sova 2011.04.05, 11:30
Народ подивіться, яку гарну фотографію п.Рожко М.М. поставив на www.univerlife.com ))) Він однозначно немає відношення до політики )))
Дятлам професурі 2011.04.05, 11:30
На універлайфі коментар - що мов Полтавським стомат універом теж стоматолог керує. Вітаю всіх причетних нашого медуніверу з збереженням статусу ІВАНО_ФРАНКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО СТОМАТОЛОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ, наша професура видать дійсно цього достойна
Проф 2011.04.05, 12:06
Проблемою найближчих років буде недобір студентів, це наслідки демографічної ситуації 90-х років. Студенти надаватимуть перевагу більш якісній освіті в плані новацій, а також закладам в яких до студента є повага!!! Думайте Всі хто до виборів має відношення, бо теперішня ситуація складна і потребує нових рішень і нового підходу!!!
Jozef 2011.04.05, 12:26
Привіт хлопці.Звуся Jozef.Маю вищу освіту і бажання бути Вашим ректором. До медицини ніц не маю, але жеби бути адміністратором в Академії і керувати завгоспом,писати накази і дрючити головного бухгалтера багато розуму не треба.А по латині навіть знаю медичний термін "Fortuna non penis in mani non tenis".Так що ніц не програєте, а деякі професори же дуже люблять зєлєнь моментально вилетять на вулицю, бо їх імена і мармизи знає вьо місто.Позбавлю Вас від студентів-арабів же тлумлять наших дівок,як пес газету, а негрів лишу бо вміют говорити по-нашому. То як? Підхожу?
лікарь 2011.04.05, 12:51
подивився відеосюжет операціі Поповича В.І.- Вражає!
Enru 2011.04.05, 12:58
Вже маємо і четвертого кандидата Jozefa. На рахунок чорненьких і кучерявих діло говорить, але зараза везуть євро і доляри.
Роман М. 2011.04.05, 14:52
фотка Рожка на univerlife - правда стає явною.Еге ж бо друже-регіонал!!!
Спостерігач 2011.04.05, 15:31
Аналітика, на жаль, виявилася заангажованою. Видно, під кого замовлена.А, може, не ламаймо птаху крила? Чи не шкода європейського хірурга на адміністративну роботу кидати? Нас і так переконують, що фахівців бракує... Щодо Глушка - розумний чоловік, але надто довго був другим при Нейку: перегорів. Щодо Рожка - гідний пошани хоча б за отой перший випадок "самовисування" (чи багато у нас таких сміливих?). А чом би не Митника на цю посаду? Та обламали чоловіка, коли обирали голову обласної ради. Нам все не так і не ті. Доки не отримаємо те, що й не сподівалися. Тоді думаємо: хто винен?
Endru 2011.04.05, 15:51
Цікаво, кого підтримав би Митник? Митник впливовий чоловік, і досвіду управління в сфері медицини вагон!
Yanuk Baranuk 2011.04.05, 15:59
З Рожком вони явно не товариші, а з іншими кандидатами вроді нічого нормальні робочі відносини. В принципі цікаво чи є офіційна позиція?
успішний вибір 2011.04.05, 15:59
при чому тут шкода чи нешкода... у нас є 3 людини, 3 кандидати... є висока, вакантна посада! от давайте думати над нашим вибором - хто 1 з 3 людей є достойним зайняти посаду ректора, хто буде корисним для всього ІФНМУ і медицини загалом. моя вам порада - читайте програми кандидатів, спілкуйтеся з людьми і ви не зробите поганий вибір! особисто я знайшов і прочитав тільки одну програму, поспілкувався з людьми і зробив свій висновок, мав нагоду послухати цього кандидата.... і для себе вже визначився...
ЛАЛА 2011.04.05, 16:46
Не тратьте сили на вибори ні в меді, ні в прикарпатському! Об"єднуйтеся з нафтою Там щойно обрали ректора, а ОБ"ЄДНУВАТИСЯ Ж ТРЕБА
ВИКЛАДАЧ 2011.04.05, 16:47
Хлопці професори-кандидати.Де передвиборча програма!!!ок.з одниею ознайомився Поповича В.І.,а інші???Чи нема ,що запропонувати...
Жека Смерека 2011.04.06, 11:03
А коли вибори???????????????????????????????????????????????
Pro 2011.04.06, 10:13
Знайшов програму одного з кандидатів в Ректори - Поповича В.І. http://www.slideshare.net/popovychvasyl/ss-7531071 Гідна! А де інші, не підкажете?
Дмитро К. 2011.04.06, 10:30
В чоловіка є розуміння, що робити дальше!!!
РОМА 2011.04.06, 10:49
Та він, на відміну від інших кандидатів сформулював і показав своє бачення по розвитку університету. Respeсt
Stud 2011.04.06, 10:58
Згідний, але боюсь, що в регіоналів теж є "розуміння що робити дальше"
ІНФО 2011.04.06, 12:46
http://www.slideshare.net/popovychvasyl/ss-7531071
Проф 2011.04.06, 12:55
Народ Попович був Ленінським степендіатом. Це круто!
доцент 2011.04.06, 14:15
ленінскій степендіат - це круто!
аналітик 2011.04.06, 15:15
шановні!треба обирати лідера.Пасивних керівників нам вистачило на державному рівні...
Gena 2011.04.06, 21:06
http://www.youtube.com/watch?v=AnsIPHDbHWk
Юрій 2011.04.06, 21:51
Шановне панство, чого метушитись, показувати страх , чи тупо іронізувати.Толкові кандидати в ректори є всі троє.Два із них є мудрі управлінці,знані люди в Україні.А регіонали тут ні причому, бо це примітивна і брудна првокація, розрахована на примітивізм.Щодо програм розвитку універу особисто мені імпонує програма проф.Рожка М.М., в якій відображені реалії , які дійсно ця людина може зробити.
економіст 2011.04.07, 08:56
примітно, що хоч хтось відреагував на запит людей щодо програм і маємо можливість говорити по факту: дослідний університет - це чи не єдиний мудрий шлях для ІФНМУ на сьогоднішньому освітньому і медичному ринку. Я зрозумів, що Попович реально розуміє, що медична послуга - то є "товар", а кожен вмілий "менеджер" знає, що для того, щоб витримати конкуренцію на ринку потрібно запропонувати не лише вигідну "ціну", а й по-справжньому якісний "товар".
Доктор 2011.04.07, 09:16
п. Юрій скиньте програму Рожка???
Чуб 2011.04.07, 12:56
подивився біографію поповича - ВРАЖАЄ!!! він і керівником був і управлінцем!!! І поїздив по світу. А інші - усе життя на одному місці, напевно так вже повинні всім, що весь термін віддавати "вдячності" будуть. Глушко хороший, шкода , що звик гроші брати і консерватор жахливий, але Рожко?, кому взагалі в голову може прийти за нього голосувати
III 2011.04.07, 14:59
Глушко абсолютно достойний кандидат, а на рахунок грошей у Вас якась дезінформація!
АРІЄЦЬ 2011.04.07, 22:16
ГИДКО читати про оцінку роботи Прикарпатського національного університету тА його керівника косівчанина. Так можуть писати масони які ненавидять все українське та проповідують європейське(глобалізм одностеві шлюби ...).По даних опитування інтернет-газети СТИК читачі найкращим ВНЗ області визнали Прикарпатський університет.Ректор п. Остафійчук Б.кардинально покращив матеріальну базу вузу (КОРПУСИ ПЕДАГОГІЧНОГО ІНСТИТУТУ НА РАДІОЗАВОДІ СПОРТКОМПЛЕКС ТОЩО)Українці будьте пильними.
українець 2011.04.07, 22:35
Ніхто не заперечить авторитет Є. М. Нейка його першим помічником був надзвичайно порядна людина Л.ГЛУШКО ЯКИЙ МАЄ ДОСВІД.Тому не єврейську світоглядну орентацію вибирати а нашу. Я голосую за галичанина-професіонала.Не ламаймо традиції -втратим нацуніверситет.
Михайло 2011.04.08, 00:03
Називати європейський курс розвитку - Єврейським Ваше право. До речі медицина в Ізраїлі передова та одна з найрозвинутіших в світі. Досвід та практику треба брати кращу звідусіль. Якщо б медицина жила традиціями то ви знаєте де б ми були! І що це за тема збережемо національний?
Чуб 2011.04.08, 00:14
єврей з Долини це звичайно ви загнули))))),
HJ 2011.04.08, 00:36
Та тут всі Галичани, але яке це має значення чи вплив на управлінські, професійні якості.
українець 2011.04.08, 11:04
П.Михайле але в Ізраїлі з 1948 року в кнесеті та уряді були виключно жиди а у нас? Потрібно брати приклад вибору етнічної влади тоді вУкраїні буде порядок.
до українця 2011.04.08, 11:37
В кнесеті ізраїлю девять арабів і ще кілька друззів. Так шо не брешіть, шановнийb
qScQgdhX 2012.08.13, 19:34
I can't hear anything over the sound of how aewsmoe this article is.
ірина пертівна 2012.12.25, 17:54
рожко хамло і неграмотна неуч з комплексом наполеона. худоба! більш непорядної людини мені ще не доводилось зустрічати!
10.05.2022
Тетяна Дармограй

Чимало українців, які наразі у відносній безпеці, відчувають провину, що можуть жити звичним життям. Зокрема, у них нерідко виникає так званий «синдром вцілілого».

968
28.04.2022
Тетяна Дармограй

Фіртка поспілкувалась з психологинею Оленою Коструб про те, як упоратися з втратою близької людини, як підтримати того, хто переживає втрату та чого робити не потрібно.    

1978
19.04.2022
Алла Павлуцька

Що таке війна для психіки, як уникнути конфліктів у команді, якщо ти волонтер? Як волонтерити, щоб не вигоріти передчасно? Як говорити з дітьми про війну та заспокоювати їх? Вправи, які допоможуть під час паніки в укритті та вдома, про синдром “провини вцілілого” та інша корисна інформація від психологині та коуч-менторки.

2851
15.04.2022
Уляна Мокринчук

Фіртка продовжує публікувати історії людей, які особисто пережили жахіття війни та переїхали з місць, які постраждали від воєнних дій, на Івано-Франківщину або перебувають тут транзитом.

3486
08.04.2022
о. Володимир Лукашевський

Війна торкається абсолютно кожного. З чим найчастіше сьогодні люди звертаються до лікаря та як побороти відчуття неспокою, говоримо з терапевтом Клініки св. Луки Лілією Федунців.

3687
07.04.2022
Мар’яна Цимбалюк

Голова Івано-Франківського обласного відділення Асоціації фахівців з нерухомості України розповів про те, що відбувалося з орендою житла на початку війни, чи стабілізувалися ціни, настільки комерційна нерухомість виросла в ціні у зв'язку з релокацією бізнесу і що слід очікувати на ринку нерухомості Прикарпаття найближчим часом.

6876 1

24 лютого Росія оголосила про початок так званої «спеціальної військової операції» в Україні. Кожній розважливій людині зрозуміло, що те, що відбувається в Україні, є повномасштабною війною. Однак, це не класична конвенційна війна (масові звірячі злочини проти мирного населення це підтверджують), в якій збройні сили однієї держави у відкритій конфронтації за нормами міжнародного права протистоять військовим силам іншої.

3871

Сьогодні кожен українець незалежно від своїх політичних, релігійних чи інших поглядів є солдатом української армії, що захищає свою країну від російсько-білоруських окупантів.

5686

Російський ліберал не може відчувати емпатію до українського народу, до його трагедії. Для нього душевні терзання російського мародера і вбивці куди важливіші і, головне, ближчі. Це таке осмислення власної нікчемності.

6823 1

Раз на рік Президент США звертається до країни з трибуни у Конгресі. State of the Union. Своєрідний звіт про стан речей в країні. Перші 20 хв (з 60) були про Україну. Овації стоячи кожну хвилину. Майже всі з українськими прапорцями.  

7640
18.04.2022

Аби уникнути харчових отруєнь чи гострих кишкових інфекцій, спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області рекомендують дотримуватись основних правил.

2477
28.03.2022

Вже незабаром в Івано-Франківську запрацюють анонсовані владою соціальні ринки. Тут всі охочі зможуть придбати продукти за нижчою, аніж у магазинах, ціною.

4742
25.03.2022

Харчуватися тут можуть як евакуйовані українці, так і місцеві мешканці громади.

5127
09.05.2022

Кожен охочий мав змогу доєднатися до молитви через трансляцію на інтернет-ресурсах Івано-Франківської Архієпархії УГКЦ та Архікатедрального собору.  

494
04.05.2022

Розмова між предстоятелями церков відбулась через відеозв'язок Zoom і тривала близько 40 хвилин. Патріарх Кирило під час розмови з протягом 20 хвилин, "читаючи з папірця", намагався переконати Папу Римського в доцільності війни росії проти України. 

958
25.04.2022

Православні християни вшановують пам'ять преподобного Василя Сповідника, єпископа Парійського. Наші пращури у молитвах до святого просили про надання сили та хоробрості, а також про позбавлення від хвороб. Що не можна і що  слід робити в цей день.

1828
07.04.2022

Християни східного обряду 7 квітня відзначають Благовіщення Пресвятої Богородиці – третє за значенням свято після Різдва та Великодня. Згідно віруваннями цього дня Діві Марії явився Архангел Гавриїл, який повідомив її про те, що вона стане матір'ю Ісуса Христа.  

3411
08.05.2022

Схиляємось перед матерями та батьками, які виростили мужніх патріотів, перед дітьми, які втратили батьків...

936
25.04.2022

У Франції офіційно оголосили переможця президентських виборів, другий тур яких відбувся у неділю 24 квітня.

1803
07.04.2022

Нагадаємо, що попри те, що ЗСУ фіксують численні обстріли українських земель, що ведуться з території Білорусії; дислокацію на білоруських землях російських окупантів, котрі вбивають, гвалтують та грабують цивільне населення в Україні Лукашенко цинічно заявляє, що Білорусь не є учасником війни.  

3707
05.04.2022

Метою законопроєкту є встановлення кримінальної відповідальності за пропаганду символіки військової агресії рф проти України та за порушення законів і звичаїв війни в частині використання військовими формуваннями держави-агресора цивільного населення окупованих територій в якості «живого щита».

3931 9
20.03.2022

За словами Володимира Зеленського, РНБО прийняла рішення призупинити будь-яку діяльність на території України низки партій, які мають зв’язки з росією.

5466