Програмне інтерв’ю Олександра Шевченка, яке розставляє крапки над «і»

 

 

- Пане Олександре, яка ситуація з дорогами на Івано-Франківщині, зараз є багато спекуляцій на цю тему, а ви маєте відношення до ремонту доріг?

- Щодо питання доріг України та Івано-Франківська спершу почну розвіювати міфи: Минулого року фірму ТзОВ «Будівельна компанія «Трейд Захід Буд», яка виграла тендер по Набережній, та яка не має досвіду будівництва великих об’єктів, в тому числі інфраструктури. не ПБС, лобіював тоді ще чинний губернатор Андрій Троценко. Його наступник - Олег Гончарук, який розумів ситуацію, що Набережну треба робити, інакше виділені кошти пропадуть, а це близько 7-8 мільйонів гривень з міського бюджету. Тендер відбувся, а вартість робіт склала 38 мільйонів. (Чомусь місто виділило лише 20 % від загальної обіцяної суми. Про це говорив нещодавно голова ОДА Олег Гончарук).

Тоді ми домовились з головою ОДА, що фірма, яка виграла тендер, найме на субпідряд фірму ПБС. І це було компромісом, бо Олег Гончарук прекрасно розумів, що окрім ПБС ніхто цю дорогу якісно і швидко не зробить. До зими залишався місяць…

12 жовтня 2014 року фірма ПБС вийшла на повністю розбиту, понівечену дорогу і в першій декаді грудня дорогу було закінчено. Відповідно питання автомобільного потоку у місті різко покращилось, бо легкові машини, фури до того фактично їхали через центр міста і створювали транспортний колапс. Набережна без верхнього покриття чудово прослужила один рік, витримала сніг, коли були відлиги, потім витримала досить гаряче, як на мене літо і не було ніяких нарікань від водіїв та від замовників чи підрядників на фірму ПБС.

Також хочу зазначити, що на трьох допотопних заводах ми робили асфальт, тобто фірма ПБС привезла туди свій щебінь, модифікований бітум з Польщі і з Білорусії. Український бітум ми не використовували, тому що знали, що він не відповідає світовим стандартам якості щодо будівництва доріг.

Максимально сконцентрувавшись на будівництві дороги , ми її збудували, фактично і виконали весь той підряд, те замовлення, яке брали на себе. Хочу зауважити, що нам довелось докласти своїх 2 мільйони гривень, тому що, нажаль, щоб якісно зробити дорогу з влаштуванням якісної основи не вистачало коштів. Отримали збитки, але нічого страшного, тут головним завданням і метою був не заробіток, а показати, як треба будувати дороги.

Поступово ми почали розуміти, що проект, який був зроблений на замовлення міської влади, не відповідав вимогам сьогодення, фактично він був уже застарілим. А познайомившись з хлопцями із велоспільноти «Вело-Франківськ», а саме з Андрієм Команом, Назаром Рогівим, Мирославом Федорківим, ми залучили їх до спільної роботи і вони взялись удосконалювати проект. У деяких місцях для кращої логістики запроектували розширення дороги. Ми удосконалили цю вулицю, дорога стала набагато кращою, додали велодоріжку і звичайно покращили та вдосконалили пішохідні тротуари, а також змінили освітлення на більш сучасне. І ця дорога повинна була стати зразковою дорогою для того, щоб в майбутньому усі інші дороги в Івано-Франківську будувались за таким же принципом в плані якості та логістики.

Весною ми зрозуміли, що міська влада не збирається дофінансовувати дорогу Набережну і блокує всіма можливими методами…

 

- Чому так сталось я Ви вважаєте? В цьому є якась політична складова?

Безумовно є. Враховуючи, що Шевченко цим займається і так як представники провладної більшості у міській раді, рахують, що Шевченко отримує завдяки своїй системній та якісній роботі позитивну репутацію, то відповідно мер і депутати робили все, щоб не виділити обіцяні необхідні кошти. Але я, як депутат, який також працює у бюджетному комітету Верховної Ради вирішив питання про цільову дотацію – 11 мільйонів гривень для того, щоб завершити Набережну.

Але якщо взяти 23 мільйони, які були до того профінансовані частково, як я казав 8 мільйонів міським бюджетом і 15 мільйонів державним через цільову субвенцію, додати сюди ці 11 мільйонів, які мені вдалось отримати як цільову дотацію, то загальна сума вийде лише 34 мільйони. А тендер відбувся за 38 мільйонів. Чому не вистачає 4 мільйонів? Тому що була домовленість з міською владою і головою ОДА, що приблизно протягом місяця близько 4 мільйонів гривень все-таки ще буде виділено з міського бюджету на дофінансування Набережної. Але коли міська влада зрозуміла, що 11 мільйонів надійшло з держбюджету, то з якихсь незрозумілих для мене причин, відповідно було відізвано ці 4 мільйони. Тому хочу сказати, або міська влада до фінансує цю суму, або фірма ПБС тимчасово за свої гроші закінчить ці роботи на Набережній і відповідно буде очікувати ці гроші з міського бюджету, або можливо у мене не буде іншого виходу, окрім того щоб попросити державних чиновників додатково до фінансувати ще 4 мільйони з державного бюджету. Але переконаний, що отакі маневри, подвійна гра з боку міської влади є неприйнятною, тому що дорога – це власність міста, і влада зобов’язана ремонтувати для міста цю дорогу. Політика і політиканство, інтриги не повинні перешкоджати розбудові міста.

 

- То коли буде завершена Набережна?

- Щодо завершення робіт, то вони щоденно проводяться і я переконаний, що приблизно протягом цього тижня вони будуть завершені повністю. Принаймні верхнє покриття, розмітка та будуть дороблятись вело доріжки і тротуари. Вони також будуть зроблені дуже якісно, сучасно, і я переконаний, що Набережна дійсно буде зразком для франківців, яким чином повинні будуватись дороги. Тільки за подібними технологіями будуть будуватися дороги після виборів новою владою. Але для цього в раду повинно прийти більше людей з нашої команди – команди УКРОПу. Щоб не витрачати зусилля на політичні протистояння.

 

- Яка ситуація стосується ремонту вулиць Тичини, Кармелюка, зараз багато спекуляцій, що там відбувається?

-  Аналізуючи ситуацію, що відбувається на Набережній, я попросив фірму ПБС весною-влітку цього року спробувати приймати участь у всіх тендерах, які відбуваються в Івано-Франківську. Дійсно фірма ПБС брала участь у 5-6 тендерах, де фактично на кожному тендері запропонувала кращі умови оплати, нижчу вартість і набагато вищу якість будівництва доріг. В результаті фірму ПБС було визнано переможцем тендерів на вулицях Ленкавського, Кармелюка. Але договори з фірмою ПБС не було укладено, тому що сказали, що немає фінансування на цей рік для однієї і з цих вулиць, для другої – сказали, що мають ще бути прокладені тепломережі.

А що стосується вулиці Тичини – там взагалі унікальним чином було проведено тендер. Ще коли не закінченою була процедура тендеру, тобто не було акцепту, фірма «Івано-Франківськавтодор», директором якої є Андрій Шуневич, наближений до представників більшості у міській раді, уже починає, ще до оголошення переможця у визначені законодавством терміни, зрізати асфальт з вулиці Тичини, тобто фактично краде цей асфальт, а асфальт – це власність Івано-Франківська. Ця фірма до речі протягом останніх декількох років «виграє» усі підряд тендери.

Повертаючись до Тичини, журналісти зафіксували, як представники цієї організації везуть його на Хриплинський завод, де зробили начебто новий асфальт зі старого, з цих відходів асфальтного виробництва, і поклали в тому числі на Пасічній та на інших вулицях у дворах. Потім мені багато людей дзвонили і писали у Фейсбуці, чому, коли ми кладемо асфальт він не смердить, а той, який поклали в цих дворах смердить, особливо влітку при високих температурах повітря. Тому я ще раз хочу підкреслити, що зі старого асфальту,невідомо з яких інгредієнтів, видаючи за новий асфальт провладна більшість у міській раді та «Шуневич і компанія» ставили на дороги Франківська неякісний продукт.

 

-  Як розвивались взагалі події на тендері?

-  Враховуючи, що фірму ПБС взагалі безпрецедентно викинули з тендера і визнали ту фірму, яка дала на 300 тисяч гривень більшу вартість. (А на всіх 5 тендерах фірма ПБС дала ціну на мільйон гривень меншу), то шостий тендер було взагалі скасовано, оскільки фактично Тендерний комітет міської ради сказав, що всі решту фірм окрім ПБС подали документи неправильно. І залишилась тільки одна фірма – ПБС, а за законом не може одна фірма приймати участь у тендері. Тому цей тендер не був проведений.

Фірма ПБС подала скаргу в Антимонопольний комітет, який скасував тендерну закупівлю, тому що там було багато порушень. Хочу заявити, що без тендерної закупівлі можна до 1,5 мільйона гривень робити роботу. Якщо не буде ніяких заперечень з боку міської влади, ми можемо протягом тижня побудувати вулицю Тичини за суперсучасними технологіями і гарантувати термін експлуатації протягом 10 років.

Також хочу заявити, що мер Шевченко зобов’язується протягом одного року відновити дорожнє покриття всіх вулиць Івано-Франківська, тобто зробити їх проїзними. Основа доріг буде тверда і в такому вигляді вони можуть експлуатуватись протягом 4-5 років. За ці роки ми разом заробимо на асфальт і відповідно перекриємо їх асфальтом. Це можуть бути проміжні дороги, віддалені вулички, там де можливо живе дві бабусі, але тим не менше туди не їздять ні автобуси, не доїжджає й «швидка». Тобто ще раз підкреслюю, завдячуючи роботі на «Буковелі», я набув великого досвіду, сучасного, німецького, австрійського, польського у будівництві доріг. Тому знаю, що дороги можна будувати якісно, швидкісно і дуже надійно. Тому протягом одного року непроїзних доріг в Івано-Франківську не буде. Це буде набагато дешевше та швидше.

 

-  Давайте від доріг перейдемо до громадського транспорту, який по них їздить. Що ви про це думаєте?

-  Щодо цих жовтих мікроавтобусів, які їздять у нас в місті, в них влітку духота, а взимку навпаки дуже холодно. Що потрібно змінити, щоб ціна була доступна?

Як мені сказали перевізники, скільки з них беруть хабарів, то висновок такий, що якби цих корупційних виплат не було, то ціна була б не 4 а 2 гривні, або близько до цієї суми.

Наступне, щоб зробити в місті більш комфортний транспорт, потрібно відновити дороги, тобто зробити їх проїзними. Щоб забезпечити проїзну можливість сучасним автобусам, дати можливість фактично без проблем отримати ліцензію на 10 років на той чи інший маршрут перевізнику, і перевізники готові будуть купити великі автобуси та тролейбуси. Ймовірно, що це вже дуже швидко будуть електроавтобуси, адже в усьому світі електробуси і електромобілі стають трендом. Ці тролейбуси та автобуси будуть набагато більшого розміру, відповідно їх необхідно буде набагато менше. Отже можна буде платити водію більшу зарплату і залучати тих водіїв, які будуть забезпечувати сервіс і комфорт пасажирам.

Наступне - у цих автобусах уже будуть камери зі звуком, системи пластикових карт, які дадуть можливість купляти у спеціальних пунктах продажу чи он-лайн звичайні або ж проїзні білети. Фактично, перевізники погодились на те, що при таких позиціях, вони готові перевозити безкоштовно дітей до 7 років, пенсіонерів, людей, які воювали в АТО, ветеранів та надавати 50% знижку студентам. Тобто це фактично те, про що мріяли мешканці Івано-Франківська.

Разом з сучасними автобусами та тролейбусами у місті будуть сучасні зупинки оснащені інформаційними табло, з яких люди зможуть дізнатись час, коли той чи інший автобус повинен прибути. Таким чином міська транспортна система буде такою, як у Європі. Адже, якщо ми хочемо піти в Європу, то ми повинні збудувати її в себе, і відповідно тоді до неї приєднатись. Тому що нас просто так туди не візьмуть, там не потрібні аутсайдери, туди беруть рівноцінних партнерів.

Знаю проблему з доїздом іванофранківців на міське кладовище, тому зобов’язуюсь зробити так, що автобус туди ходитиме щодня. А в дуже близькій перспективі декілька разів у день, щоб люди могли комфортно поїхати на кладовище до своїх родичів тоді, коли їм це зручно.

 

-  Одним із гарячих питань у місті є парковки. До прикладу зараз закривається корупційна структура КП «Технічний центр Сервіс-авто». Примітно що саме до виборів її вирішили ліквідувати, тобто гроші заробили і лавочку закрили. Як вирішуватимемо цю проблему міста?

- Що стосується міста Івано-Франківськ в плані логістики транспорту та паркуваня – то вона у місті абсолютно відсутня. Мені незрозуміло, коли люди за паркову беруть гроші і вони незрозуміло куди йдуть. Також я хотів би акцентувати увагу, хоч трохи не до теми, на те, що 80 % оплати в бюджет за рекламні білборди та інші рекламні носії в Івано-Франківську фактично «в тіні». А це мільйони, якщо не десятки мільйонів гривень на рік. Також це потрібно поставити на контроль.

Якщо ж у нас сьогодні системи контролю за коштами за паркування нема, то не треба брати й гроші за паркування.

Щодо паркування взагалі, мені імпонує нью-йоркська система, де одна полоса, фактично половина дороги дається для паркування автомобіля, 3 метри у дві сторони залишається на велодоріжки і залишається одна полоса для одностороннього руху.

В Івано-Франківську іншого варіанту крім одностороннього руху не можна зробити, за винятком таких великих вулиць як Галицька, Набережна. На всіх інших маленьких вуличках повинен бути однозначно зрозумілий для всіх односторонній рух.

Фактично Набережна це перша дорога в Україні після Буковелю, яку було збудовано за сучасними світовими технологіями. Друга дорога це Львів-Івано-Франківськ, вона вже масштабніша. Цю технологію визнали практично всі державні чиновники і я переконаний, що реконструкції доріг здійснюватимуться саме за цими технологіями.

 

– Про дороги говорять часто, про тротуари згадують рідше...

- Мене часто запитують саме жінки, чому не робляться тротуари. Я одразу зрозумів, що це питання стосується жіночих підборів. До прикладу коли мешканка Івано-Франківська купила собі красиві туфлі та зламала на тротуарі каблук, то звичайно вона незадоволена тими тротуарами і відповідно усією владою. Тому безумовно, разом з відновленням проїжджої частини доріг також паралельно відновлюватимуться тротуари. Крім того навіть віддалені частини дороги – вони всі будуть освітлені, можливо спершу тимчасовими системами освітлення, але тим будуть створені передумови для безпеки мешканців.

Окрема тема – таксисти. Я думаю, що їм також необхідно спростити сертифікацію, перестати з них вимагати хабарі, а це приблизно 300 доларів у місяць з однієї машини вимагає міська влада. Це потрібно прибрати. Спростити їм сертифікацію та можливість отримання ліцензії, хай буде більше конкуренції,але вони мають забезпечити чистий транспорт з охайними водіями, з неможливістю палити у машині, тобто з цивілізованим відношенням до людей, які їдуть у тому таксі.

Хотів би акцентувати увагу, що саме завдяки успішній реалізації проекту Львів-Івано-Франківськ Європейський

банк реконструкції і розвитку виділив 100 мільйонів євро на будівництво дороги Івано-Франківськ-Рахів-Ужгород. І я переконаний, що наступного року ця дорога буде збудована, і ще більший потік туристів поїде як у Карпати, так і в Івано-Франківськ. А тому місту потрібно підготуватись з логістикою паркування до приїзду великої кількості туристів.

 

– Туристи, зрештою як і мешканці, потребують комфорту і безпеки…

– Безперечно, Івано-Франківськ має стати більш безпечним містом, для цього потрібно всюди встановити відеокамери, на дорогах, таких як Набережна, поставити відеокамери зі спеціальними лічильниками швидкості, щоб не було «шумахерів», щоб не збивали людей, дітей.

Загалом я вважаю, що правильною ієрархією в місті є пішохід – велосипедист – громадський транспорт – будь-який інший транспорт. Це не означає, що автомобілістам стане менш комфортно, – навпаки! Вони також виграють. Ця ієрархія в Івано-Франківську повинна бути дуже швидко збудована.

Перший рік ще буде та ситуація з мікроавтобусами, але на другий рік, я впевнений, що нам вдасться переконати перевізників і ми створимо ту транспортну систему, яка буде здатна забезпечити людям комфортне перевезення у громадському транспорті. Я переконаний, що місто повинне визначати чесні правила гри, а відповідно підприємці за ними повинні «грати».

 

 

-  Як ще зміни мають відбутись в місті, щоб воно стало більш інвестиційнопривабливим?

-  Місто не розвиватиметься коли не буде розвиватись підприємництво, починаючи від маленького підприємця, який фактично створив сам себе так і до підприємців, які створили декілька робочих місць, крупних підприємств, які можуть створити декілька десятків робочих місць.

Що потрібно тут зробити? Побудувати дороги і прибрати дурнів у владі,щоб підприємці забули про різних чиновників. Я переконаний, кількість чиновників повинна перетворитись в якість. Хай їх буде значно менше, краще щоб їх був мінімум, тому що тоді не буде кому заважати підприємцю.

Я приводжу у приклад на кожній своїй зустрічі два міста Нью-Йорк. У Нью-Йорку, де 20 мільйонів людей, усього 42 чиновники разом з мером. Хочу сказати, що у Нью-Йорку ніякої міської ради немає. Там є мер, якого обирають, існує чіткий закон про вибори мера, є чіткий закон про відкликання мера та про кримінальну відповідальність мера, якого обирають так само як і будь-кого іншого чиновника.

Необхідно контролювати майновий стан родини чиновника, особливо вищого керівництва, – якщо його майно значно збільшилося за час роботи у владі і незрозуміло з яких підстав, то те все, що було набуто без сплати податків, конфіскується і він сідає у буцегарню.

Отакий закон повинен бути. Я такий закон уже написав у Верховній Раді, просто ще немає відповідної кількості голосів, щоб його проголосувати. На жаль, наші чиновники не хочуть ризикувати своїм майном, тому що відчувають таку свою звичку до хабарів.

Я б хотів, щоб таке було в Україні, і тоді люди, які не впевнені в собі, які мають слабкість до хабарів, у політику не підуть.

Щодо інвестицій. Був приклад «Сен Гобен», який хотів інвестувати 80 мільйонів євро і створити завод по виробництву гіпсокартону і це були б тисячі робочих місць із середньою зарплатою десь 500 доларів. Відповідно, у цих людей вимагали мільйони євро хабарів, вони сказали «поміркуємо», поїхали і звичайно не повертались. Тому що багаті люди вони вимагають якоїсь елементарної до себе поваги. А коли любий чиновник, який вибачте «віходка» не збудував, з них вимагає мільйони, то відповідно ті люди розвертаються і їдуть.

Тому я переконаний, що це є причина великих інвестиційних проблем у місті Івано-Франківську. Оті всі звіти, які розповсюджує наша міська влада, вона ніякої критики не витримує, тому що тих всіх інвестицій не видно. Інвестиція це коли конкретно видно і люди знають що збудовано і як збудовано. А якісь там цифри малювати, якихось внутрішніх перегонах деяких підприємців, відверто кажучи, це смішно слухати.

От нефейкове це є підприємство, яке називається «Буковель». Там вкладено півмільярда доларів. Там працює одночасно 5 тисяч людей. А в цілому регіоні десятки тисяч людей працюють на забезпечення туристичного потенціалу Карпат. Це реальна інвестиція. І 1,5 мільйона людей у рік приїжджає у Буковель, і 1,5 мільйони людей у рік приїжджають у Львів. Ну як можна порівняти Львів і Буковель? А це говорить про те, що правильно збудована туристична система. А коли буде збудована дорога Львів-Івано-Франківськ і потім Івано-Франківсь-Рахів-Ужгород, відповідно тоді ще збільшиться туристичний потік у Карпати і я переконаний, що наше місто буде мати всі передумови стати дійсно туристичною меккою, воно дійсно стане столицею Карпат. І Львів сприйматиметься, як периферія. Тут є доля гумору в тому, що я сказав, бо і Івано-Франківську і Львову вистачить місця під «туристичним сонцем».

Проте, без розвитку підприємця і підприємництва у Івано-Франківську годі чекати покращення життя. Тому що тільки конкуренція між роботодавцями може призвести до того, що роботодавці будуть дбати про людину і фактично берегти того працівника. А зараз, ви знаєте, дають тобі тисячу гривень, не хочеш – як хочеш, буде інший на твоє місце. Це неправильна ситуація. І якщо ми за 24 роки ні до чого не прийшли, то давайте вернемось назад у 1991 рік і створимо щось нове. У місті Івано-Франківськ ту систему управління неможливо реставрувати і реконструювати, її треба ліквідувати і побудувати нову систему.

Я приводжу світовий приклад: був колись телефон Nokia, який рахувався найкращим. А що зробив уже покійний Стів Джобс? Він створив iPhone. Він не робив кращу Nokia, він просто створив кращий телефон, який відповідав на його думку новим потребам світу. Відповідно ми бачимо, що ця фірма стала найуспішнішою, а Nokiaзараз уже нема.

Тому я хочу, щоб ті попередні стереотипи і те попереднє хамське відношення до людей, які відбуваються і на даний момент у місті Івано-Франківську була фактично ліквідована, щоб людина була реально керівником ситуації, щоб з нею її погоджували, і без погодження з місцевою територіальною громадою нічого не відбувалось. Людина погоджує – територіальна громада погоджує - мерія управляє, виконуючи волю громади.

Будь-який чиновник, який взяв на себе той нелегкий тягар бути представником громади у кріслі міського голови і кріслах депутатів міської ради. Це повинні бути люди, які дійсно з хлібом-сіллю приймають інвесторів,або підприємців незалежно від величини. Тоді, можливо, коли будуть створені робочі місця, і коли середня заробітна плата, я переконаний що вона протягом 2-3 років стане приблизно 7-8 тисяч гривень у місті Івано-Франківськ, люди почнуть трохи вірити місцевій владі.

Тому що не можна постійно дивитись телевізор і сліпо вірити, що прийде манна небесна, прийде Президент або Прем’єр і створить передумови для успішного розвитку того чи іншого регіону. На жаль жоден Президент чи Прем’єр не створював цих передумов на території гірській, там де зараз розвивається Буковель і фактично цілий Карпатський регіон. Більше скажу, більшість чиновників заважали розвитку.

 

Мало хто допомагав, більшість заважали, або намагались відібрати шматок чи взагалі все. Особливий прес був у часи Януковича. Зараз той регіон не залежить абсолютно від політики чи позиції держави. Мені було дивно, не дуже зрозуміле ставлення, до прикладу, щодо будівництва магістральних доріг, які фактично є запорукою продовження розвитку того чи іншого регіону. Але, слава Богу, зараз є підтримка і Міністерства інфраструктури, і Кабінету Міністрів, і Європейського банку реконструкції та розвитку. Це великий прорив, тому що дороги – це судини економіки, які забезпечують розвиток.

 

– Як досягти високих зарплат в місті, в регіоні?

- Щодо заробітних плат хочу зауважити, що лише тоді коли будуть створюватись нові робочі місця наша молодь буде мати право обирати чи їй залишитись в Україні чи їхати за кордон. Зараз 80% хочуть виїхати за кордон, 45% хочуть залишитись там назавжди. Це вирок владі, тій системі, яку ми збудували. Тому, як і в гірському районі, там де знаходиться Буковель, буду робити все, щоб протягом декількох років створити такі передумови для інвесторів, щоб ними було створено багато різноманітних підприємств і люди мали тут шанс на життя.

Є цікавий світовий досвід, коли Ілон Маск створив Teslaі це дало передумови великої конкуренції з нафтовими компаніями світу,в тому числі і з РФ. Завдячуючи таким новим інноваціям ми прийшли до того, що скажімо вже такі вуглеводні, як нафта і газ будуть відходити в минуле. На базі акумуляторів, на базі альтернативної енергетики, сонячних батарей забезпечуватиметьсяі опалення, і тепла вода. Ми йдемо до того, що колись передрікав Тесла. Ілон Маск фактично зробив альтернативний автомобіль, а не удосконалений на бензині, дизпаливі чи на газі.

Це ще раз підкреслює, що в конкуренції виграє той, хто створює ноу-хау. Такі ноу-хау мені зрозумілі, тому що вони були застосовані при будівництві туристичного комплексу «Буковель».

Коли всім виглядало що це буде утопічний проект – він виявився надзвичайно успішним. Тому я переконаний, що та ситуація з Івано-Франківськом, яка зараз відбувається, нашим прекрасним містом з величезною історією, з величезними, класними традиціями, які по трохи починають занепадати завдячуючи низькому рівню життя, йдеться про зовнішній вигляд міста, руйнування старовинних будівель… Та поступово це все можна буде відновити.

Хотів би, щоб дійсно у нас було так, як у Євро пі у містах, щоб були проведені паралелі між старовинною історією міста і сучасними молодіжними урбаністичними проектами. І вони повинні мати між собою якусь гармонію. Бо зараз місто будується якимись алогічними, несистемними, хаотичними методами, причиною чого є корупція.

 

– Як повинна розвиватися освіта в місті? Що про це каже Ваша програма?

- Багато шкіл та дитсадків не відповідають вже сучасному рівню ні технологічно, ні технічно ні зовнішньо. Я переконаний, що протягом року ми зробимо так, що люди, які живуть в Івано-Франківську, та мають дітей забудуть про те, що треба збирати кошти на відновлення цих закладів. Міська влада спроможна буде залучити кошти, як з міського бюджету, так і з центрального протягом двох років на якісну реконструкцію навчальних закладів. Йдеться не лише про зовнішній вигляд,а й про наповнення технологічне комп’ютерною технікою, сучасними речами, що дозволить розвивати середню, спеціальну та вищу освіту.

Також розвивати треба професійну освіту. Ми будемо робити все, щоб вдавалось тим закладам зберегти свій профіль і допомогти їм закладам модернізуватись. Щоб не було, скажімо, як я бачив в одному з училищ з підготовки фахівців по ремонту автомобілів, де макетам по 30-50 років, без інжекторів, які вже давно не мають аналогів в реальному житті через свою застарілість. Знаю, що зараз є проблеми, хтось це повинен фінансувати, чи міський чи держбюджет. Я переконаний, що силами «Буковелю» і силами міського бюджету допоможемо. Адже ми зацікавлені у фахівцях, які володіють сучасними інструментами та методами роботи. Важливим напрямком підтримки новою владою стане наука. Адже без науки, без інновацій немає перспектив. У нас, попри абсолютно зневажливе ставлення влади до науки, є прекрасні науковці світового рівня, які працюють на ентузіазмі. Це наукові школи світового рівня Національного технічного університету нафти і газу, це, наприклад, фізики і біохіміки Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Це школи інформаційних технологій… Саме цим та іншим науковцям ми надаватимемо найактивнішу допомогу та підтримку.

 

- Який розвиток передбачений для спорту в Івано-Франківську?

- Найважливішим в цій галузі вважаю розвиток масового спорту. Для себе я умовно розбив Івано-Франківськ на 10-11 районів, де потрібно будувати сучасні майданчики, такі, який нещодавно був збудований на «Буковелі».

Тепер ми знаємо, як це будується, скільки це коштує і я переконаний, що ті бригади, які будували майданчик на «Буковелі» зможуть збудувати такі ж майданчики, спортивні площадки в Івано-Франківську. За 2016 рік таких десять майданчиків ми збудуємо.

На цих майданчиках за рахунок міського бюджету будуть найматись тренери для наших дітей, та слідкуватимуть за якістю, виглядом цих майданчиків. Крім того, у рамках реконструкції школи необхідно буде провести в порядок різноманітні секції, гуртки, щоб діти займались тим, чим їм подобається.

І створити передумови для людей, які вміють цим займатись.

 

-  Які ще галузі модернізуватимете?

- Є питання по медицині. Ми знаємо, що медицина фінансується по-різному. Якщо взяти територію екологічного лиха,наприклад як Калуш, то вона фінансується з держбюджету. Я як людина , яка працює в бюджетному комітету ВР, я це чітко бачу.

В Івано-Франківську медицина фінансується з міського бюджету. Хочу сказати, що точно ніде у світі немає медицини, яка називається безкоштовною чи безоплатною. Є доступна медицина, через колективну відповідальність і через страхову медицину.

Я переконаний, що міська влада спроможна забезпечити доступну медицину для франківців. Що потрібно зробити? Закупити разово медикаменти для всіх закладів, щоб забезпечити їх усім необхідним. Відповідно заплатити в страхову компанію за містян, це приблизно за розрахунками 100 гривень в рік на одну людину, десь 25 мільйонів гривень, і кожному франківцю дати страховий поліс. Людина, коли буде йти у будь-яку лікарню чи поліклініку, даватиме свій пластиковий страховий поліс і відповідно в електронному порядку буде зчитуватись плата за лікування чи за діагностику. Тому що за статистикою кілька відсотків хворіє легкими хворобами, на порядок нижче йдуть такі хвороби, як переломи, різноманітні травми і ще нижче – хронічні захворювання, онкологія, які вимагають дороговартісного довгострокового лікування. Цих щорічних внесків на початок вистачить, щоб полікувати хворих, адже не кожна людина і не кожного дня хворіє. На «Буковелі» сім років працює міні-страхова медицина, та, яка забезпечує туриста, який травмується чи має якийсь розлад чи недуг. Пацієнт, звернувшись у наш медпункт, отримує ліки безкоштовно. Що стосується гірськолижного складника, якщо людина падає, її звозять, реанімують, її приводять до тями, потім на спеціальному реанімобілі везуть у спеціальний пункт, який знаходиться у місті Надвірній, де їй надають першу допомогу, лікування, і прописують лікування уже за місцем проживання. Тобто людина фактично по дорозі нічого не платить.

Я вирішив перевірити, яка ж різниця вартості медикаментів у наших аптеках із вартістю оптом у Європі. Ми перевірили кілька видів аналогічних медикаментів, і якщо не брати доставку, сертифікацію і розмитнення, то різниця склала 27 разів! Відповідно, якщо навіть привезти, розмитнити, найняти аптеку, людей, які будуть їх продати відповідно за гідну заробітну плату, то все одно це буде нехай у два рази, але дешевше. Я також поцікавився, як воно відбувалось у Європі, 30-40 років тому там було подолано таку «фармацевтичну мафію». Там є відповідна кількість аптек, яку може мати підприємець, там фактично є лімітований рівень рентабельності на кожному виді медикаментів, тобто там все прописано у законодавстві. А поки воно у нас не прописано, то я буду робити все, щоб найняти тих підприємців, які будуть відповідально ставитись до своїх громадян, ми забезпечимо на постійній основі доступні ціни в аптеках на соціальний пакет, тобто елементарні медикаменти, які повинні бути у кожній родині, можна буде придбати за доступними цінами. Хто може купувати дорожчі – він має право собі їх придбати. Крім того, це дасть можливість побороти таке явище, як фармацевтична мафія. Я особисто маю власний досвід, коли я у Швейцарії купив «шипучку» від простуди, то вона виявилась у 7 разів дешевша, ніж в Івано-Франківську.

Свого часу я зробив експеримент, коли ми закупляли медикаменти на сезон у «Буковель». Тому, я переконаний, або ця фармацевтична мафія знизить ціни, або ми будемо створювати таку конкуренцію, що той стан речей, який є зараз, їм стане невигідний.

 

- Якщо ми вже заговорили про мафію, то виникає питання як Ви будете боротись із корупцією? Зокрема говорять про хабарництво в освіті і медицині…

- Звичайно я не збираюсь боротись з керівниками шкіл чи дитячих садочків, я збираюсь зробити кардинально іншу систему управління містом. В тому числі це стосується і медицини і освіти. Хочу сказати, що заважало людям, які працюють у медицині, в освіті, підняти практично у два рази зарплату? За моїми підрахунками, профіцит бюджету, тобто понаднормова, незапланована дохідна частина, становитиме приблизно 500 мільйонів гривень. А це означає, що фактично можна було б підняти вже в поточному році зарплату вчителям, медикам, щоб вони могли бути більш мотивованими. Це, до речі, робиться в інших обласних центрах. Та, на жаль, чомусь у нас про представників цих професій міська влада не дбає. Хочу сказати, що завдяки тій страховій медицині, про яку я розповів, коли буде безпосередньо грошові ресурси приходити на той чи інший медзаклад, то заробітна плата буде нараховуватись лікарям від тієї кількості людей, яких він прийняв. Тобто до лікарів, які будуть неякісно лікувати, не прийдуть люди.

Щодо корупції у владі, то мене цікавлять тільки вищі посадові особи мерії. Безумовно, вони будуть звільнені. Щодо звичайних працівників, то до них претензій немає.

Тому що не ті крадуть, що працюють з документами і роблять роботу, а ті, хто приймає рішення. Тому, безумовно, для них місця у мене не буде.

Що стосується освіти чи медицини, наприк лад початкові навчальні заклади,школи, медзаклади, при меру можна організувати круглий стіл і вони самі обирають того, хто буде керувати освітою чи медициною у місті Івано-Франківську.

Мер – не є начальник, а тим більше не політик, він фактично менеджер, який повинен добре організувати роботу. І тому мені не треба буде багато чиновників, а буде достатньо 10-15 фахових людей, які будуть компетентні у своїх сферах і які будуть дійсно по-доброму конкурувати за якість своїх робіт. Це той акцент і та зміна у системі управління, яку хотілось би втілити.

 

– Яке ставлення у Вас до місцевих комунальних підприємств, як оцінюєте їхню роботу?

– Що стосується КП «ЄРЦ», то ця структура непотрібна, вона як чиряк, корупційна схема, її треба знищити. Натомість будуть створені в районах і дворах, скоріше за все обрані самими людьми, які там живуть, підприємці, які виконуватимуть ту чи іншу роботу, тобто фактично люди самі контролюватимуть якість послуг, яку їм надають. Відповідно не буде тої прокладки – «ЄРЦ», а буде конкретно: міська влада, контракт, і та громада, яка обрала того чи іншого підприємця. Ми таким чином розіб’ємо на сегменти місто Івано-Франківськ і будемо ясно бачити, хто як справляється зі своєю роботою. Якщо інший буде погано робити роботу, ми просто його поміняємо. Треба якомога більше розбити місто на райони, які дійсно будуть ефективно обслуговуватись підприємцями. Щодо «Теплокомуненерго», то мені взагалі незрозуміло, якщо ти не надаєш якісні послуги, то чому люди не мають можливості відмовитися від централізованої мережі.

Я ще у 1996 році був у Відні, у висотному будинку стояло два котли, один з них забезпечує мешканців гарячою водою, а інший слугує для опалення помешкань. Вони працюють на газі або на електричній енергії.

Мені розповіли, що там уже років 30 як відмовились від свого роду аналога нашого «Теплокомуненерго», тому що йдуть великі витрати на транспортування, дуже дорогі ці трубопроводи, якщо вони дійсно якісні.

А якщо неякісні, то маємо великі втрати на магістралях.

Там все просто: стоять два котли, які працюють на 50 % потужності. Чому так, якщо один із них виходить з ладу, то другий здатний забезпечити 100 % потужності. Йде смс-повідомлення людині, яка обслуговує котли, у разі поломки, і люди навіть її не помічають, не бачать цього процесу.

Така система набагато краща, ніж котел у кожному помешканні, тому що це, по-перше, дешевше зробити, а по-друге, безпечніше. Людина має у своєму помешканні лічильники теплоенергії і не платить за ту «прокладку», яка називається «Теплокомуненерго». Фактично всі мешканці будинку платять за використану електроенергію або газ. У перспективі ті котли газові будуть замінені на суто електричні. Ми бачимо в інтернеті, як з кожним роком розвиваються альтернативні джерела, і я переконаний, що вдень буде акумулюватись електрична енергія, яку будемо використовувати ввечері.

Відповідно й вартість газу знизиться. І це не фантастика – це все працює в «Буковелі». Люди постійно вчаться, все постійно модифікується, оновлюється, йде в ногу з часом.

 

– Івано-Франківськ як логістичний центр. В програмі є теза про розвиток його на базі аеропорту. Яким він буде?

– Багато хто, популістично перекручуючи факти, говорить, що Шевченко, «Буковель» взяв аеропорт в оренду, не допускає туди рейси. Це відверта брехня, тому що з 2010 року ми постійно звертаємось до лоукостів, пропонуємо найвигідніші умови, але практично ніхто не відповідає.

Тому що Івано-Франківськ поки що не той центр, де люди мають купівельну спроможність і можуть дозволити собі літати. Ми робимо все, що від нас залежить, особливо в зимовий період, щоб забезпечити максимальну кількість авіарейсів. Якщо взяти просто бізнес і більше нічого, то івано-франківський аеропорт щороку приносить «Буковелю» близько 5 мільйонів збитків.

Є два аеропорти – Бориспіль, Івано-Франківськ, – які не дотуються різноманітними бюджетами.

Адже, крім того, що ми несемо збитки, ми платимо 1 мільйон 240 тисяч гривень у обласний бюджет.

Наразі аеропорт фактично отримує збитки, але тим не менше, маючи свої зобов’язання, виконує умови контракту. Також хочу відмітити, що головне завдання – зберегти аеропорт. Тому що міська влада якимось чином хотіла внести зміни у генеральний план, тому що його територія «ласий шматочок» для забудовників. І якщо б ми не проявляли неймовірні зусилля, щоб зупинити цю ситуацію, то аеропорт уже був би забудований будинками, як інші райони міста.

Також хочу відмітити, що ті рейси, які були доступні попередньою зимою, принесли «Буковелю» збитки близько 18 мільйонів. І після цього всього, коли це все є на паперах, говорити, що ми не давали можливість аеропорту розвиватись? Ну це, м’яко кажучи, брехня і популізм. Що таке аеро порт? Це не авіакомпанія, це не літаки, це є безпечний зліт, посадка і обслуговування авіарейсів, ось і все.

Завдячуючи таким компаніям, як Dniproavia, вже з 26 жовтня приєднується фірма МАУ до щоденних рейсів на Київ. Нажаль, на інші рейси поки ніяких пропозицій не давали. До речі, звертаюсь до всіх підприємців, жителів міста, популістів, хай вони пропонують авіакомпанії, які готові з Івано-Франківська кудись літати, ми надамо їм спеціальні умови. Але щоб гарантовано літали, а не лише на словах, як нещодавно в Одесі розповідала людина, яка там керує, що все там погано, треба відкрите небо. Все зробили, як він хотів, відкрите небо, тільки авіарейси не з’явились, на жаль. Тому, коли наша влада займається виключно популізмом і оббріхуванням інших бізнесменів – тих бізнесменів не буде. Бо коли інший бізнесмен бачить, як першого оббріхують і не дають працювати, то й бажання не виникає йти працювати сюди. Треба дуже обережно з бізнесом, тому що бізнес – це та «корова», яка дає молоко. Не буде його – не буде нічого. Спочатку бізнес, потім податки, тоді соціальна сфера, а тоді чиновники. Щось нізвідки не буває.

Ще декілька років тому ми закупили на1,5 мільйона доларів різноманітного обладнання, яке дає можливість безпечного польоту літаків як і в Україні, так і за кордоном, фактично завдяки цьому було збережено статус міжнародного аеропорту. Я переконаний, всі наші зусилля рано чи пізно віддадуться сторицею Івано-Франківську. Тому що центром туризму на Західній Україні, столицею Карпат, а я переконаний, що Івано-Франківськ буде таким, неможливо стати без аеропорту.

 

– Нещодавно з’явилась інформація, буцімто, на території аеропорту будується асфальтний завод, який начебто виділяє небезпечні для здоров’я речовини. Як Ви це прокоментуєте?

– Була ситуація, яку також я називаю брехнею і, на жаль, деякі люди пішли на поводу у популістів, щодо данської мобільної бітумної установки в аеропорту, яку називали асфальтним заводом.

Ця установка фактично змішує з водою сучасний бітум, шведський або венесуельський, для високотехнологічних асфальтних покриттів, або підсилення основи дороги.

Фактично це не є асфальтний завод, там навіть труби нема, там не вариться асфальт.

Установка пройшла перевірки в різноманітних організаціях, і дозвільних, і екологічних, був зроблений висновок, що ніяких дозволів на бітумну установку не потрібно, тому що це є мобільна установка, яка встановлюється у місцях будівництва високоточних, високотехнологічних покриттів. Ми хотіли привести в порядок частину аеропорту, частину перону, фактично старий асфальт покрити покриттям і забезпечити ще на 5-7 років бездоганну експлуатацію для літаків. Хотіли дещо допомогти військовим, але шкідники і популісти нам такої можливості не дали. Через ситуацію, яка напружувалася, ми прийняли рішення її вивезти, і ця установка стоїть у Надвірній без усіляких проблем. Фактично таких сучасних установок є в Україні 2-3. І це рідкісні речі, бо такі високотехнологічні продукти, які на них робляться, це екологічно чисті продукти, бо зроблені на основі води. Але, на жаль, були створені передумови, щоб дискредитувати нас, сказати, що начебто там була якась хімія, що викликає проблеми зі здоров’ям. Але тим не менше ми прислухались до громади і перевезли установку, тому що переконані, що шляхом конфронтації йти не треба.

 

– Знову до доріг повернімося. Але вже за межами міста. Дороги, які зв’язують Івано-Франківськ із «зовнішнім світом». Як проходить будівництво дороги Івано-Франківськ-Львів?

– Якщо порівняти Львів з Івано-Франківськом, то у Львові завдяки Євро-2012,за рахунок мільярдів гривень відновлено дороги, збудовано аеропорт, стадіон. Івано-Франківськ, на жаль, не отримав таких дотацій та інвестицій. Але я переконаний, що, прибравши хабарників від влади, ми можемо збільшити бюджет у два рази і фактично відновити, в тому числі і з допомогою з державного бюджету, тому що все-таки хороші відносини у мене залишились, програми доріг Івано-Франківщини. Я завжди товаришував з депутатами у Верховній Раді, а не з представниками політичних фракцій. І навіть те, що я побув у Раді неповний рік, не означає, що ніяким чином не вдалось мені знайти порозуміння серед різних депутатів та чиновників. І саме дорогу Івано-Франківськ-Львів, завдячуючи моїй наполегливості та інших депутатів Верховної Ради, адже ми переконали фактично всю Верховну Раду, тому було прийнято спеціальний закон, який уможливив будівництво в поточному році саме цієї, єдиної дороги по всій Україні. Наступного року вже планується створити потужний фонд, близько 30-40 мільйонів гривень, які збільшать будівництво доріг, у цьому була й дуже велика моя роль.

До речі, ми всі чули, що вартість будівництва 1 км дороги коштує близько 1 мільйона доларів. Нам таку вартість нав’язували багато років. Так от дорога Івано-Франківськ-Львів в середньому будується близько 350 тисяч доларів, тобто втричі менше. Це говорить про те, що Шевченко своєю наполегливістю зламав ту структуру кумівства, хабарництва, яка була у дорожній сфері. І тому я багатьом чиновникам, в тому числі і в Адміністрації Президента, і декому, можливо, в Кабінеті Міністрів не подобаюсь, тому що не ношу їм хабарі, зруйнував систему відкатів в дорожній галузі. Вони зобов’язані виконувати свою роботу за ту зарплату, яку вони отримують.

У зв’язку з цим держава ще жодного разу вчасно не здійснила проплату ні за виконані роботи, навіть не здійснила вчасно попередню 30 % оплату за роботи на франківській стороні, як це є згідно з угодою. До сьогоднішнього дня ще нема цих грошей, хоч і пройшло вже два місяці, як ми підписали контракт. Тобто створюються такі ж штучні перешкоди, так само, як і на Набережній в Івано-Франківську, щоб створити мені проблеми, тому що я особисто перед депутатами ВР відповідаю за якість, за терміни і за вартість. Саме я відповідаю, тому що розбираюсь у цій сфері (ми в «Буковелі» провели десятки експериментів, випробували десятки технологій) і мені довіряють ті депутати, які дійсно зрозуміли і прониклись дорожньою сферою України.

 

– На Вашу думку, які ще існують нагальні проблеми в Івано-Франківську, на які ще поки чинна влада міста «закриває очі»?

– Великою проблемою є відсутність заводу по сміттєпереробці. Нещодавно я був на сміттєзвалищі у селі Рибному і зробив для себе висновок, що якщо не почати переробляти сміття, то Івано-Франківськ може очікувати неприємні для нього екологічні наслідки. Те, що я побачив в Рибному – це жах, це катастрофа. Тому, безумовно, на посаді міського голови відновлю негайно переговори щодо встановлення екологічночистого заводу з переробки сміття.

З мафією, яка управляє в області сумою в 400 мільйонів гривень на утилізацію сміття, не так легко боротись. Але не сумніваюся, нова влада переборе цю мафію на раз-два. Буде швидко знайдено інвестора на будівництво сміттєпереробного заводу, на який буде не соромно запросити будь-які делегації з інших країн.

Щодо ще одного міфу, який пов’язаний з буцімто приватизацією КП «Водоекотехпрому» і (повний цинізми!) - міського кладовища(!!), хочу сказати, що ніякого бізнесу в місті Івано-Франківську я не маю та не мав, я не є забудовником і не збираюсь іти на якісь домовленості з будівельниками, ніколи в житті не брав хабарів і можу це все підтвердити, поклавши руку на Біблію. І хочу сказати, що мене не цікавлять жодні об’єкти в місті Івано-Франківську, раніше не цікавили, і в перспективі не будуть цікавити. Той бізнес, який мене буде цікавити, – це управління містом Івано-Франківськом, я готовий і буду працювати за символічну зарплату – за гривню на рік. Мене цікавить зробити щось добре для міста, мене цікавить те, щоб привести Івано-Франківськ до того стану, в якому мешканці за дуже короткий період часу скажуть, що наша команда вміє управляти, тримає своє слово і привела місто до високих сучасних європейських стандартів як зовнішнього вигляду міста, його технологічності та рівня життя у ньому, так і безпеки та комфорту.

 

– Якщо торкнулися комуналки, то давайте поговоримо про воду. Колись у нас можна було пити воду з крана, зараз це вже не рекомендується…

– Вода – це реальна міська проблема. Можливо, вода, яка спочатку подається у трубопроводи й є якісною, але «завдячуючи» тій системі трубопроводів, як глобальній, так і локальній, якість води, яка проходить по ній, погіршується, тобто вона не є придатною для пиття. Для прикладу, в «Буковелі» у водогоні – чиста вода, яку можна пити з крана. Так буде і в Івано-Франківську. У всіх країнах Європи давним-давно збудовані такі системи, які дають можливість отримувати питну воду в кожну оселю. Це трубопроводи зі 150-літньою гарантією, які не треба розкопувати кожні декілька років, знищуючи при цьому дорожню сферу. Це трубопроводи, які започатковані фірмами ще сотні років тому, які будували ще за Франца Йосифа, такі трубопроводи встановлені на «Буковелі» і такі я планую встановити у Івано-Франківську.

Це трубопроводи з чавуну, з безшовною системою з’єднання, а всередині – харчовий цемент, який забезпечує герметичність водопроводу і, відповідно, якість води. Нам потрібно замінити магістральні трубопроводи та локальні, які ведуть до осель іванофранківців. Це стратегічне завдання. В останні роки про це навіть не думали, не те щоб приступати до якихось дій.

 

– Проблеми опалення, «Теплокомуненерго». До речі, одна з партій відкрито проводила телефонне опитування, в якому стверджувала, що ви хочете приватизувати водопровід, «Теплокомуненерго» і навіть цвинтар, щоб підняти всюди ціни.

– Так, брехні і чорного піару проти мене і моєї команди було через край. Ще раз про свою тверду позицію – всі комунальні підприємства повинні належати громаді міста. Але їх діяльність, закупки,ціноутворення повинні завжди бути під найжорсткішим контролем громадських організацій та мешканців міста загалом.

Бо зараз саме в підприємствах-монополістах найбільше зловживань. Наприклад сумнозвісне ЄРЦ.

Повертаючись до того, що я казав про «Теплокомуненерго» та локальні котли, хочу сказати, що можливо спільними зусиллями з людьми знайшли б такий компроміс. Тому що коли замінювати внутрішні котли і електророзводки – це могли б взяти на себе люди, але місто допомогло б їм змінити вікна, як їхні, так і коридорні. Так само можна було б допомогти у теплоізоляції будинків та заміни дахів, реконструкції фасадів будинків, щоб кожен будинок виглядав стильно і цивілізовано.

Ми будемо робити реконструкції цілими вулицями, погодивши попередньо з людьми декілька варіантів дизайну. Відповідно люди, які там живуть, прийматимуть ту чи іншу концепцію за основу та її погоджуватимуть. Після чого буде одразу відновлюватись дорожнє покриття, трубопроводи, тротуари, реконструйовуватимуться будинки та їхній зовнішній вигляд. Тому що не може місто робити спершу щось одне, а потім друге, руйнуючи попереднє, як це є зараз. Лише комплексна системна робота.

 

– Люди часто задають питання щодо зон відпочинку – озер, берегів річок, парку. Чи є бачення їх майбутнього розвитку?

– Звичайно, потрібно ще акцентувати на озерах. В нас є багато озер, які доведені до того, що там води нема, вони брудні, замулені, засмічені. Ми створимо передумови, щоб зайшли інвестори і збудували такі комплекси, як, наприклад, «Вода» в «Буковелі». Можливо трохи в менших масштабах і за доступною вартістю послуг.

Знову повертаємося до інвестиційної привабливості. Треба швидко змінювати ситуацію, щоб інвестиції у місто Івано-Франківськ йшли, і не тільки розважальні, а й у всі інші сфери розвитку міста.

Є велика проблема відсутності, забитості дощової каналізації. Це велика проблема, по-перше, тому, що вода не сходить, утворюючи величезні калюжі, а друга проблема в тому, що дощова вода змішується з фекальною в каналізації. А коли потрапляє у каналізацію велика кількість дощової води, тоді якість очистки стає дуже сумнівною, тому, швидше за все, системи очистки води скидають неочищену воду просто у річки. Тому треба це чітко розділити. Повинна бути абсолютно незмішана каналізація. Це також треба реконструювати.

Місто потрібно повністю перебудувати, бо особливо за останні 10 років в технічній сфері воно деградувало. Треба його відновлювати з самого початку. Але, незважаючи на це, це можна зробити і зробити швидко.

Найголовніше, що я точно переконаний,що моїй команді це вдасться. І це не пусті слова і обіцянки. В нас є програма, є команда, є унікальний досвід будування міст, доріг, комунальної сфери, інфраструктури, логістики. В нас прекрасні мешканці, які спроможні спільними зусиллями зробити Івано-Франківськ містом комфорту, щастя і любові.

 


16.10.2015 1104 3
Коментарі (3)

Богдан Ковбас 2015.10.16, 17:22
Плани=КОСМІЧНІ.Дай БОЖЕ їх ЗДІЙСНИТИ! У С П І Х І В !
Славко Задунайский 2015.10.19, 17:25
Шевченко молодець!
Valentu Les 2015.10.19, 18:44
молодець? ну Вас хлопці і ковбасить): де Ви це роздивились?): Ляшку по морді дав - так молодець, але ж потім вроді як знов закорешались і вже й немолодець):
10.05.2022
Тетяна Дармограй

Чимало українців, які наразі у відносній безпеці, відчувають провину, що можуть жити звичним життям. Зокрема, у них нерідко виникає так званий «синдром вцілілого».

968
28.04.2022
Тетяна Дармограй

Фіртка поспілкувалась з психологинею Оленою Коструб про те, як упоратися з втратою близької людини, як підтримати того, хто переживає втрату та чого робити не потрібно.    

1979
19.04.2022
Алла Павлуцька

Що таке війна для психіки, як уникнути конфліктів у команді, якщо ти волонтер? Як волонтерити, щоб не вигоріти передчасно? Як говорити з дітьми про війну та заспокоювати їх? Вправи, які допоможуть під час паніки в укритті та вдома, про синдром “провини вцілілого” та інша корисна інформація від психологині та коуч-менторки.

2851
15.04.2022
Уляна Мокринчук

Фіртка продовжує публікувати історії людей, які особисто пережили жахіття війни та переїхали з місць, які постраждали від воєнних дій, на Івано-Франківщину або перебувають тут транзитом.

3487
08.04.2022
о. Володимир Лукашевський

Війна торкається абсолютно кожного. З чим найчастіше сьогодні люди звертаються до лікаря та як побороти відчуття неспокою, говоримо з терапевтом Клініки св. Луки Лілією Федунців.

3687
07.04.2022
Мар’яна Цимбалюк

Голова Івано-Франківського обласного відділення Асоціації фахівців з нерухомості України розповів про те, що відбувалося з орендою житла на початку війни, чи стабілізувалися ціни, настільки комерційна нерухомість виросла в ціні у зв'язку з релокацією бізнесу і що слід очікувати на ринку нерухомості Прикарпаття найближчим часом.

6876 1

24 лютого Росія оголосила про початок так званої «спеціальної військової операції» в Україні. Кожній розважливій людині зрозуміло, що те, що відбувається в Україні, є повномасштабною війною. Однак, це не класична конвенційна війна (масові звірячі злочини проти мирного населення це підтверджують), в якій збройні сили однієї держави у відкритій конфронтації за нормами міжнародного права протистоять військовим силам іншої.

3871

Сьогодні кожен українець незалежно від своїх політичних, релігійних чи інших поглядів є солдатом української армії, що захищає свою країну від російсько-білоруських окупантів.

5686

Російський ліберал не може відчувати емпатію до українського народу, до його трагедії. Для нього душевні терзання російського мародера і вбивці куди важливіші і, головне, ближчі. Це таке осмислення власної нікчемності.

6824 1

Раз на рік Президент США звертається до країни з трибуни у Конгресі. State of the Union. Своєрідний звіт про стан речей в країні. Перші 20 хв (з 60) були про Україну. Овації стоячи кожну хвилину. Майже всі з українськими прапорцями.  

7640
18.04.2022

Аби уникнути харчових отруєнь чи гострих кишкових інфекцій, спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області рекомендують дотримуватись основних правил.

2477
28.03.2022

Вже незабаром в Івано-Франківську запрацюють анонсовані владою соціальні ринки. Тут всі охочі зможуть придбати продукти за нижчою, аніж у магазинах, ціною.

4742
25.03.2022

Харчуватися тут можуть як евакуйовані українці, так і місцеві мешканці громади.

5127
09.05.2022

Кожен охочий мав змогу доєднатися до молитви через трансляцію на інтернет-ресурсах Івано-Франківської Архієпархії УГКЦ та Архікатедрального собору.  

494
04.05.2022

Розмова між предстоятелями церков відбулась через відеозв'язок Zoom і тривала близько 40 хвилин. Патріарх Кирило під час розмови з протягом 20 хвилин, "читаючи з папірця", намагався переконати Папу Римського в доцільності війни росії проти України. 

958
25.04.2022

Православні християни вшановують пам'ять преподобного Василя Сповідника, єпископа Парійського. Наші пращури у молитвах до святого просили про надання сили та хоробрості, а також про позбавлення від хвороб. Що не можна і що  слід робити в цей день.

1828
07.04.2022

Християни східного обряду 7 квітня відзначають Благовіщення Пресвятої Богородиці – третє за значенням свято після Різдва та Великодня. Згідно віруваннями цього дня Діві Марії явився Архангел Гавриїл, який повідомив її про те, що вона стане матір'ю Ісуса Христа.  

3411
08.05.2022

Схиляємось перед матерями та батьками, які виростили мужніх патріотів, перед дітьми, які втратили батьків...

936
25.04.2022

У Франції офіційно оголосили переможця президентських виборів, другий тур яких відбувся у неділю 24 квітня.

1803
07.04.2022

Нагадаємо, що попри те, що ЗСУ фіксують численні обстріли українських земель, що ведуться з території Білорусії; дислокацію на білоруських землях російських окупантів, котрі вбивають, гвалтують та грабують цивільне населення в Україні Лукашенко цинічно заявляє, що Білорусь не є учасником війни.  

3707
05.04.2022

Метою законопроєкту є встановлення кримінальної відповідальності за пропаганду символіки військової агресії рф проти України та за порушення законів і звичаїв війни в частині використання військовими формуваннями держави-агресора цивільного населення окупованих територій в якості «живого щита».

3931 9
20.03.2022

За словами Володимира Зеленського, РНБО прийняла рішення призупинити будь-яку діяльність на території України низки партій, які мають зв’язки з росією.

5466