Ексклюзив «Фіртки»: Роман Островський про Народну раду, тендери, боротьбу з корупцією, про місцеву «чечетовщину» та «узурпаторів» влади, про Левицького та «Сервіс-Авто»

 

 

 

Журналісту Агенції Новин «Фіртка» вдалося взяти ексклюзивне інтерв’ю в одного із лідерів новоствореної Народної ради Івано-Франківської області Романа Островського.

 

Пане Романе, перше запитання до Вас як до активіста Революції чи то Майдану, - як простій «електоральній одиниці» розібратися зі всіма новоствореними «революційними» організаціями, - різного рду ВО, ГО, НОМами, Народними радами і іншими? Що таке власне народна рада на Івано-Франківщині? Бо на початках в ній були опозиційні депутати, зараз їх нібито там немає… Що взагалі відбувається?

Поки відбувалися активні революційні процеси і всі були єдиним цілем – все було дуже добре. Партійні лідери і рядові партійці «позабували», що в них є партійні квитки, спустилися до рівня народу і йшли з ним однією колоною. Але все змінилося в один день, в один момент, коли в Києві на Майдані було озвучено, що створюється ВО «Майдан». В ту ж секунду змінилося все. Кожного партійця ззаду в кишені почав тиснути партквиток. Партійні вожді сприйняли ВО «Майдан» як структуру, яку вони, чи їхня партія повинні взяти під свій контроль. Партійці опинилися в ситуації, коли вони, з однієї сторони, мають перед людьми певні зобовзання, а з іншої – є партійна дисципліна…

 

Щодо впливів, які є в революційному середовищі… Які є нові організації, що впливають на події?

Штаб національного спротиву в області – керує Василь Попович і я готовий з ним працювати, якщо він відмовиться від своїх «політичних рамок» і залежності. Нюансів багато, але він є реально патріот України.

Далі продовжує створюватися і, я так думаю, що це буде політичне об’єднання ВО «Майдан». Туди входять і представники Народної ради, і Штабу, і я туди входжу. Скоро чітко можна буде сказати, куди вони йдуть. Тому, що те, що я бачу зараз, то це створюється офіційна структура, яка потім мала б перетворитися на політичне об’єднання, яке б в свою чергу мало затягувати активістів у владу. Це таке преференційне об’єднання.

Далі є структури – умовно силові – «Правий сектор» і так далі.

І є структура Народна Рада.

Ситуативно по глобальних питаннях ми діємо як одне ціле. Глобальних розбіжностей у нас практично немає. Як буде далі з цим усім ми будемо бачити згодом. Повній єдності заважає одне: Народна рада – це більше спротив політикам, а всі решта, крім «Правого сектору», – мають у собі політиків. На цьому є певні розбіжності.

 

Як контактуєте з київським Майданом? Якщо брати Народну раду – то у неї входять люди, які тривалий час були волонтерами на Майдані. Зв'язок з Майданом підтримується весь час. На Майдані є ІТ-намет – прикольні люди, які роблять шикарні програми, пов’язані з Майданом. І через них також ведемо зв'язок.

Якщо брати Штаб, то є куратор від всеукраїнського Штабу нацспротиву – Олександр Сич. Він приїжджає і розказує, що там відбувається. Багато інформації отримуємо від керівництва «Самооборони». І надзвичайно серйозна комунікація з Києвом є у «Правого сектора» – директиви і інше спускаються «зверху» кожного дня.

 

Власне щодо Народної ради, в якій ви активно працюєте. Партійці не входять на Івано-Франківщині в Народну Раду? Чому їх обмежили?

Давайте до Народної ради підійдемо пізніше. Я розповім, як взагалі все в плані самоорганізації відбувалося в часі. ВО «Майдан», про який я розпочав говрити вище, усі сприйняли як важіль влади і всі захотілийого контролювати, в областях почали плодитися як гриби ці «Майдани». Потім стало зрозуміло, що ВО «Майдан» не несе ніяк змін – це мертво народжені структури і від них відійшли.

Опозиція у Верховній Раді зробила правильний крок – у той момент, коли більшість вже не може кеурвати,створюється Народна Рада.

Її створення там, де опозиція має меншість, є доційльною і логічною. Вона є логічною у ВРУ, чи у Східних областях. В Західінй Україні те, що відбулося в багатьох областях, де були створені Народні ради як міжфракційні об’єднання вони ні до чого не привели і нічого не змінили.

Це повне дублювання облрад і ще й «стичка» із прокуратурою. І трата часу на це все.

Івано-Франківська обалсть – єдина, до речі, область в Україні, де ВО «Майдан» був один. У всіх інших областях їх було від двох до семи. З політиками, без поілтиків. Ми домоглись того, що створили єдину стурктуру «Майдан». Напевно тому, що у нас не було і до цих пір нема кількох надто амбітних «лідерів», як фізичних осіб, так і організацій.

Коли в області почали створювати Народну раду, було логічно, що до них мали б увійти опозиційні депутати і представники громади – по 84 особи, «п’ятдесят на п’ятдесят». Але для того, щоб це відбулося, той же голова облради мав би хоч трохи у цей революційний час відійти від правового поля. Страх голови облради і мабуть більшості в облраді не дав зробити того, що мало б відбтися реально. Громаду відсікли від створення НР і було запропоновано громаді, що створити Громадську раду як дорадчо-консультативний орган. Також облрада наполягала, щоб ця громадська рада була зареєстрована офіційно. Ми це все послухали, але чітко розуміли, до чого це все йде. Дорадчий орган – немає ніяких прав. Просто збираються люди, про щось говорять, сперечаються, раз в місяць їх випускають до мікрофона. І ніхто на них не реагує.

Тим більше зареєстрована громадська рада – повністю контрольована структура, яку можна скасувати одним рішенням суду.

Якщо громадська рада створена така, яка вона є зараз – тобто це є необмежена кількість людей і кожна людина є складовою НР, то надзвичанйо тяжко мати якісь впливи на цю організацію. Це і лякає політиків, партійців, депутатів. Тому громадою було прийнято рішенян створити спочатку Громадську раду. Ми «силою волі» не допустили до членства в ній жодного політика і жодного чиновника, які були на керівних посадах. Тобто у громадську раду не входять ті, на кого є будь-який важіль впливу, який знаходиться в якійсь «вертикалі» - владній, партійній, чи ще якійсь.

 

Є якась стала кількість членів Народної ради?

Немає. Було прийнято рішення, поки йдуть революційні процеси ми не можемо створювати Народну раду із сталою кількістю людей. Цьому є пояснення – дуже багато гідних людей знаходятьяс в Києві. Ми не знаємо скільки їх там є. Не знаємо скільки прийде в Народну раду. Тому в нас дуже багато речей у  положенні про НР є під грифом «тимчасово».

Треба розуміти, що Народна рада – це постреволюційний орган. Вся її діяльність направлена на події, які відбуватимуться після активних подій революції. Може так статися, і зараз все йде до того, що я особисто  не бачу мирного розв’язання ситуації в Україні. Ця «прокладка» із опозиції не дає роз’язати ті проблеми, які є в країні. І може так статися, якщо дійде до силової розв’язки, що потім ця Народна рада буде інакшою, або може в ній в існуючому вигляді вже і потреби не буде.

 

Є якесь робоче ядро Народної ради? І який власне механізм вона має для впливу на владу, на облраду, на депутатів, на чиновників?

Так, є робоча група. В ній стала кількість людей. На останньому засіданні було 11 людей. А загалом нас є 15. Ці люди Були обрані шляхом голосування на Народній раді.

На останньому засідання Народної ради було прийнято рішення і проголосовано, що в Раду ввійшов «Правий сектор». Це також безпрецедентний випадок…

 

Це колективне членство?

Ні, у нас немає колективного членства. Із «Правого сектору» ввійшли всі, хто хотів. Зокрема, до нас ввійшов ідеолог Андрій Подільський. До того ввійшли представники «Самооборони».

Будь-який політик, держслужбовець, будь хто, має парво приходити на засідання Народної ради. Єдине що, вони не мають права – реєструватися і брати участі в голосуванні. Вони мають лише право дорадчого голосу.  

Народна рада – це орган прямого народовладдя. Є 5 стаття Конституції, за якою вся влада належить народу. І ми діємо згідно неї.

Коли ми приходимо і нам кажуть, що «ви не легітимні», то шановні – ми свою легітимність доводимо вам за 3 хвилини. Тобто, не пустивши вас на сесію чи заблокувавши ваші дії, зібрання. Спробуйте зайти на сесію, якщо ми цього не хочемо. Докажіть, що ми не легітимні. Ми є влада в країні. Так, ми розуміємо, що це прецедент.

Про нас, Івано-Франківську Народну раду, слава пішла вже по Україні. До нас звертаються з інших рад, щоб ми дали їм положення і вони у себе також запроваджували аналоги.

До нас зверталися із Вінницької області. Тобто, нас вже сприймають. Я не знаю, що буде далі, але ми за тиждень часу вже отримали прихильників. І вони не із Західних областей. Ми чітко розуміємо, що в Тернополі, Львові – є узурпація влади однією партією. В Франківську нам пощастило з цим більше. В місті – є чітка узурпація влади, яку ми будемо якимось чином розривати, бо не можна «краси в одну кишеню». А в області цього нема. Немає чіко однієї політсили-узурпатора. Це добре, бо це дає можливість впливу, взаємного контролю.

 

Ви говорите, що не можна вийти у мирний спосіб з революції. Ви готуєтеся до війни?   

Ми не готуємося до війни. Просто я дійсно не бачу мирного виходу із ситуації. Ми дуже хочемо мирного виходу. Тому ми і створили Народну раду, як мирний орган, який працюватиме у мирний час. Ми не створили бойовий підрозділ.

 

А «Правий сектор» у вашому складі?

«Правий Сектор» у мирний час має пропагувати ідеологію патріотизму, це освічені люди в плані патріотичного виховання…

 

Це саме пропагує і ВО «Свобода»…

«Свобода», йдучи на вибори задекларували люстрацію і патріотизм. А виявилося, що і в самій «Свободі» є кого люструвати – корупціонери, екс-комуісти і інше… Щодо патріотизму «Свободи», то розпорошуванням коштів і встановленням пам’ятників за бюджетні з таким же успіхом кошти можуть займатися і регіонали. Для цього не треба бути правим, лівим і так далі.

 

Ви говорите про люстрацію. Що це таке, яким чином і хто буде люструвати?

Ми не просто декларуємо. Те, що ми озвучили щодо Люстраційної комісії, те що буде проходити люстрація – це вимога народу. Нині сотні тисяч людей після того, як вибирають кандидатів через місяць другий починають ненавидіти того, кого вони вибрали, бо людина, яка зайшла в органи влади, яка заїхала у владу на «девятці» через деякий короткий час виїжджає на дорогому автомобілі у неї виростають хати і так далі. І народ бачить, що для кандидата владне крісло – це, в першу чергу, засіб збагачення. І саме через таких депутатів, яких є 90%, утворилася прірва між владою і самим народом. Народ все бачить. Більше ніж впевнений, що ті, що мають за собою певні грішки в існуючій системі підуть спокійно і на наступні вибори.

Ми розуміємо, що нині немає закону про люстрацію в Україні. Але, що ми можемо зробити, - витягнути на світ Божий усі корупційні схеми і скандали і показати людям істинне лице деяких цих політиків.

 

Є конкретні вже напрямки роботи?

Є в нас звідки ми будемо це брати. Є вже готові дані. Виявляється, що все набагато простіше. Є вже джерела, з яких черпатимемо інформацію. Багато чого є нібито відомим з чуток, нам не вистачало фактів. Але коли ми заявили. що займатимемося люстрацією і люструватимемо всіх, до нас прийшло дуже багато людей, особливо, з районів, які вже мають багато фактів корупції і так далі. Як тільки ми оголосили Маніфест створення Люстраційної комісії, люди нас вже завалили інформацією щодо зловживань депутатів, чиновників. Єдине, що зараз треба – формувати, відпрацювати «технічну частину».

Нам треба формувати робочу групу і описати чітко критерії люстрації – це будуть і моральні критерії, і опирання на громадську думку, і на Заповіді Божі. Там буде багато критеріїв. Не важливо, як називатиметься орган. Головне, щоб у людей зараз не було страху і щоб не зупинится на цьому.

 

Резонансним став випадок відвертого хамство першого заступника голови обласної ради Левицького по відношенню до громадських активістів – такі випадки будуть в полі зору Люстраційної комісії?

Цей випадок розглядався на Народній раді. Були різні думки. З цього питання навіть було голосування. Більшість членів Народної ради вважає, що Левицький мав би продемонструвати дотримання європейських цінностей, та й зрештою людських та моральних принципів, та добровільно піти з посади. В наявній ситуації питнання залишаються. Ми будемо, безперечно, реагувати на таку поведінку чиновників.

 

Питання тендерів. Це сфера вашої зацікавленості?

Окрім самої люстрації важливим етапом є боротьба із розкраданнями бюджетних коштів, тобто з джерелами корупції. Якщо на першому етапі було запропоновано девіз Народної Ради (на вибір депутатам та чиновникам, яких люструватимуть) «Люстрація або кастрація» (сміється), то на сьогоднішній день з'явилося ще одне гасло - «Меч правосуддя не має ножен». Що це означає? Ми будемо ініціювати створення Антикорупційного комітету, який розглядатиме усі тендери, які вже відбулися, включно з тими, які вже "закриті" грошима.

Тендери – це чи не найперше питання. Особливо тендери в будівництві і, особлива увага, на тендери в природоохоронній сфері. На нашу думку, там корупція перейшла вже всілякі рамки. Вже є багато інформації щодо зловживань в цих галузях.

Буде експертиза цих тендерів. По них якраз найкраще визначити і оцінити - чому, коли були набагато нижчі ціни, була встановлена саме така захмарно завищена ціна і куди, кому пішли "залишки" цих коштів. Ми будемо переконливо просити тих підприємців, які використали ці бюджетні кошти добровільно розповісти - куди саме, кому і скільки коштів пішло у вигляді "відкатів", хабарів.

Друге - будемо перевіряти ті тендери, які вже виграні, але кошти по них ще не пішли. Знову ж таки, треба і це розуміти, що такі тендери, які виграні ще в минулому чи позаминулому році, а кошти по них не пішли. Ми розуміємо, чому. Вони були виграні – просто щоб потім, коли з'являться кошти їх і виконувати. Тобто при формуванні бюджету на наступні роки, ті хто лобіював ці схеми, закладатимуть у бюджет кошти на тендери, які вже виграні, там є вже чіткі суми відкатів і так далі.Також ми це переглядатимемо.

Третім питання є ті тендери, які ще мають відбутися. Щоб не було такого, як було із тендером, де найнижча сума була запропонована 9 млн. грн., а з незрозумілих мотивів виграла фірма, яка запропонувала майже 15 млн. грн. Тут є величезне суттєве питання, чому так? От на ці всі питання Народна рада хоче отримати відповіді.

Повірте, в наших розслідуваннях спливе дуже багато цікавого і несподіваного.

 

Чи знає Народна рада Івано-Франківської області, що буде завтра? У Народної ради є «завтра», якась довша стратегія?

Завтра є завжди і в усіх. Якби хтось із членів Народної ради знав, що буде завтра, він би сміливо міг претендувати на місце Ванги чи Нострадамуса. На жаль, таких людей немає. Єдине що є певним, - навіть після затяжної війни наступає мир. І як ми зайдемо в той мир залежить повністю від нас. Це затишшя, таке голосне затишшя, якесь не зрозуміле навіть, воно дає можливість багато про що подумати і спланувати. Ми розуміємо, що воно закінчиться. Нам потрібно розуміти, що Народна рада перетвориться на той момент в зовсім іншу структуру. Якщо вже взяти глобально, то на сьогоднішній день чому так багато у Положеннях про Народну раду є з поміткою «тимчасово». Ми маємо розуміти, що зараз завданням №1 є допомога Києву: мобілізація людей, відправка людей, медикаментів, одягу. Народна рада так само як і Штаб національного спротиву і інші структури, - у нас у всіх структурах є одне об’єднавче – допомога Києву. Хоча б це не дає нам розірватися і пересваритися, хоча і не у всьому ми сходимося.

 

Ви говорили, що сьогодні йде парця із молодими кадрами, які мають бажання йти у владу і служити народу. Ви говорили, що думаєте про статегічні завдання у розвитку економіки...

…Ми взагалі хочемо відмовитися від такого слова як «влада». Це не має бути влада. Влада звучить дуже грубо по відношенню до людей. До тих, хто делегує так звану владу. Я б назвав це так – є народ, який є єдиною владою в державі, а ті, хто керує економікою, фінансами й іншими речами, я б назвав їх «робочою групою» від того ж народу, контрольованою народом. Знову ж, ілюзія щодо «молоді»… - нібито дуже гарно, але молодим треба вчитися. Ми стараємося занйти серед них спеціалістів у профільні структури, але для того, щоб молодий кудись зайшов – це має бути унікум. Ми нині шукаємо і запрошуємо колишніх працівників комітетів, які з певних причин пішли з роботи. Ми готові з ними працювати й надалі.

 

Є зараз стурктура державної влади на рівні області. Яким чином ви збираєтеся впливати на їхню роботу? Механізми впливу на них Народної ради на облосну державну адміністрацію, силов структури, облраду?

Ми взагалі не бачимо потреби в таких речах, як обласна рада, ОДА. Їх не потрібно в існуючому вигляді і з такими повноваженнями.

 

Ну зараз вже є стурктура – проходження платіжних документів, прийняття оперативних рішень, і так далі. Ви зараз на це збираєтеся впливати, чи будете робити щось нове, коли це зруйнуєте?

Нічого не буде зруйновано. Ми не хочемо нічого руйнувати. Всі представники ОДА, облради повинні розуміти, що для декого їх «фундамент» – корупційні схеми вийдуть в публічну сферу, на багато запитань треба буде дати відповіді. А загалом буде просто перехід одного в інше. На сьогоднійшій день, як воно буде відбуватися, ну йти шляхом інших областей, які поутворювали міжфракційні обєднання – Народні Ради і їхній губернатор не може своїм підписом розпорядитися у цій ситуації – ми їх зрозуміти не можемо.

У нас є можливість зайти у профільін комітети, управління...

 

Це ви маєте на увазі управління ОДА?

Управління ОДА. Ніхто не каже, що ми збираємояс всіх знести і поставити на їх місце нових людей. Це маразм. От є нині Роман Островський, який «розчистив» собі дорогу і сів у крісло. Яке крісло? Я не бачу себе у владі. Я не бачу себе і депутатом чи ще кимось. Мають бути спеціалісти і вони мають сидіти на своїх місцях.

Корупційні схеми – діють від верху і закінчуються на начальниках упарвлінь, а прості смертні сидять на своїх кріслах і просто виконують роботу. Вони ,у багатьох випадках, не є навіть представниками якоїсь політсили. А є просто фахівцями і фахівці мають залишитися на своїх місцях. А Народна рада буде контролювати.

Поки що ми не знаємо як будемо впливати на той чи інший підпис голови ОДА, тому що не знаємо, як складатиметься ситуація. Може так буде, що взагалі голів ОДА не буде. Якийсь контроль над рухом коштів має бути все рівно і він буде в усьому. Максимально ми хочемо, то хочемо бачити платіжки навіть за закупівлю канцтоварів для працівників ОДА. Хочемо знати чому канцтовари вже пятий рік купляються в однієї фірми, якщо конкуренція пішла так далеко, що ціни вже всюди знизилися, а у в цієї фірми виросли навпаки. Ми маємо бачити кожну платіжку, яка іде на підпис голові ОДА, якщо він залишається  і нічого глобального в країні не відбувається. Ми маємо бачити це, щоб «спокус» не було...

 

І ви думаєте вам будуть показувати ці платіжки, допускати до контролю тедерів?

Якщо будь-який чиновник чи депутат відмовляється нам показувати цю платіжку, то це відразу викликає підозри. Значить буде глобальна первеірка шляху по якому йшла ця платіжка – по всіх стурктурах дотичних до цього. Думаю, що легше чиновнику буде показати платіжку і пояснити куди пішли гроші, ніж потім не спати ночами, знаючи що ми колись доберемося...

 

Очевидно, що після заяви про перевріку тендерів багато чиновників перестануть спати… За цей час багато пройшло речей, по яких є питання…

Чиновник, який хоче стати чиновником, чи депутат депутатом, має розуміти, що крісло - це не є бізнес. І якщо люди нині цього не розуміють, а продовжують підсміюватися, що ми «новий» контролюючий орган. Ми не «новий» контролюючий орган, ми – «інакший» контролюючий орган. Ми не підсиджуємо тих, кого ловимо на корупції. Якщо певний керіник чи працівнки замішаний раніше у корупції, нехай краще йде з посади, дай Бог, щоб не в тюрму, думаю, що кожен буде розуміти, що краще десь розчинитися в натовпці, а не сісти за грати. Не обов’язковго з Народної ради чи кимось пролобійованиий спеціаліст, а дійсно має бути спеціаліст.

 

Спеціаліста мало. Має бути мораль, мотивація…

Якщо його перередник сів у тюрму, то людина, яка сяде на його місце, матиме страх. Моральних людей нині треба виховувати, бо склався стереотип ,якщо ти попав у владу, будь-яку, все рівно є можлвиість присмоктатися до корита. Людині треба це побороти в собі. Це має бути приклад Грузії. Не треба видумувати якийсь велосипед.

Людей треба вчити. В нашому місті була колись хороша традиція – гроші з бізнесу йшли на соціально-економічний розвиток міста. З нього виділялись гроші на різні навчання, тренінги для молодих спеціалістів і так далі. Зараз виникає питання ,куди ц ігроші реально йдуть і де ті програми, які були задекалровані. Теперішня влада не дотримується  того, що було хорошим.

 

Але приклад Грузії не зовсім доречний для України, тому що у Грузії була воля першого керівника і була якась піраміда, яка працювала на цю волю. Зараз ця влада буде противитися всьому, що ви декларуєте, та й не тільки ця, але й майбутня «опозиційна» влада. Тому що, для того, щоб посадити чиновника, треба мати моральну прокуратуру, треба мати суд, який мислить тими ж моральними категоріями, а він так не мислить. Тобто, якщо ви навіть знайдете очевидну корупцію і зловживання, то суд може так закаламутити буть-яку справу – «дорозслідувати», «перерозслідувати». Прокурор помінявся, слідчий захврів і так далі, і так далі. Механізму, щоб посадити чиновника у нас немає, бо вся система буде противитися.

Як казав один чоловік, з яким я родився в один день – «розстріляти» (сміється). Можна змінити владу, яка боїться, яка іде якимись шляхами. Суди, спротив, рішення обласної ради, голосування і так далі. Вони цими всіма рішеннями, судами, прокуратурами, своїми голосуваннями можуть зупинити навіть поїзд на ходу. Єдина річ, яку в цьому житті на сьогоднішіній день зупинити не можна - це є народ. Народ неможливо зупинити нічим. Якщо чиновник противиться чомусь, якщо чиновник починає далі приховувати інформацію, якщо чиновник не хоче прозоро співпрацювати, значить ми будемо пікетувати, писати, вимагати, тиснути, оприлюднювати…

 

Ну з чиновниками зрозуміло. У вас є факт, ви бачите якісь очевидні речі, але ці очевидні речі не бачить прокуратура, слідчий з міліції і суд. Вони це «трактують по іншому»...

Давайте зрозуміємо одну річ: ми спілкуємося не в Донецьку, ми зараз спілкуємося в Івано-Франківську і про Івано-Франківськ. Ця ситуація, яка зараз відбувається в Україні, я на приклад розумію, що ми наразі підемо за принципом ”ворог мого ворога – мій друг”. Я розумію, що зараз буде нам закидів море, що ви не праві, - прокуратура нам ворожа, а суди ворожі ще більше і так далі. Я з цим погоджуюся. На сьогоднішній день і прокуратура і суди видають рішення, які не мають за основу здоровий глузд. На сьогоднішній день хто більше ворожий, треба визначатися. Якщо політична структура, представники якої отримують поранення, стікають кров’ю, кидають «коктейлі», ризикують життям і свободою, і той же час представники цієї ж структури, сидячи тут у владних кріслах, продовжують і далі просто обдирати народ, дерибанять кошти і так далі, то хто більший ворог? Ворог, який є зовні і якого ми чітко бачимо попереду. Чи найгірший є той ворог з середини?

 

Але слідчі, прокрори часто є більш корумпованими, ніж умовно начальники управлінь, тому що начальники управлінь й їм платять...

Нам чітко треба розуміти, що прокуратура, суд, все інше, і СБУ – це є вертикаль. І ця вертикаль замикається десь на верху. Наверху по цій вертикалі не буде лояльно, м’яко кажучи, ставляться до представників і прихильників опозиційних сил. Тому я дуже хочу бачити, як прокурор в Києві чи суду зреагує на лист, що в Західній Україні прокурор відмазав, чи прикрив корупційну схему, в якій замішані «опозиціонери», які в нас є монополістами у місцевій владі. Оце я дуже хочу побачити, як цей прокурор спробує прикрити корупційну схему. Питання до цього прокурора будуть не у нас уже, його уже не треба буде люструвати. Ці питання до нього будуть у його начальства там зверху. Ми є обласна організація і один з пріоритетів нашої роботи є саме наведення порядку на рівні області, міст, районів. Незалежно від партійності, політичних поглядів, конфесії і інших «вторинних статевих ознак» корупціонера, хама, злодія.

Ми всі розуміємо одну річ – рано чи пізно ці всі процеси закінчаться і ми опиняємося в економічній прірві. Не залежно від того, як воно все далі буде, нам потрібно розуміти, що нам треба буде підійматися з мінусів.

Треба розуміти, що є люди, які хронічно десятиліттями замішані у певних корупційних схемах з різних причин. Вони вже по-іншому не вміють. Це як хвороба, як наркозалежність…

У нас є ціла когорта людей, які «починали» ще з квитком компартії. І вони ніяк не хочуть вступатися. А дорогу треба давати молодим, які бачать і розуміють очевидне зло, і які не хочуть жити в цьому лайні.

 

Є якісь галузі, котрі конкретно підпадають під особливу зацікавленість щодо згаданих тендерів?

Природоохоронні кошти і все, що пов’язано з будівництвом, відведенням земель. Тут є вже конкретні факти.

Щодо природоохоронних коштів, то безліч фірм одних і тих самих вигравали роками тендери. Є дуже багато фактів.

 

Перейдемо з рівня області на рівень міста Івано-Франківська. Є якісь думки, скажімо, щодо паркування в Івано-Франківську? Чи вважаєте ви цю систему збору коштів корупційною?

Це є чи не найкорумпованіша структура на сьогоднішній день. Офіційно визнана збиткова структура, якій продовжують видавати пільги щодо користування землею і нині.

Щодо «міста».

Перше - у місті шалена будівельна корупція.

Друге – загадкова структура ЄРЦ, якій просто подарували з бюджету 17 мільйонів для наповнення статутного фонду. Не кожен банк має такий фонд.

Третє – згадане підприємство «Сервіс-Авто», парковки і стоянки – це просто катастрофа. Вони декларують, що у них навіть 40% місць не заповнено, а якщо подивитися на нічні стоянки – їх у них 4, то вони переповнені. Це все вже задокументовано і сфотографовано. Куди йдуть кошти – не знаю.

Є ще одна проблема – транспорт міста. До нас приїжджають певні структури і пропонують свої інвестиції, а від них відмовляються чомусь!!! І в нас є питання ще чому до цього часу маршрутки не «обілечують» людей. Куди йде колосальна сума грошей кожен день. Ми знову ж, як представники Народної ради, ведемо переговори. Зрозумійте нас правильно – у нас не стоїть питання зігнати з посад усіх людей, ми ведемо переговори як на місці, так і з інвесторами, які готові дати транспорт, який «обілечуватиме» людей, на якому стоятимуть кондуктори. Всі кошти треба піднімати з тіні. Їх там море.

Щодо паркоматів на парковках. Моя думка, на Народній Раді ми це питання не обговорювали, - якщо місце для парковки не обладнано паркоматом, то воно має бути безкоштовним. Це однозначно. Це місце 100% корупції, корупційний плацдарм. З цього треба виходити якимось чином. Дуже багато паркувальників в нетверезому стані. Є й випадки, коли люди відмовляється платити. То вони залишається із прорізаними колесами. Проблем у нас дуже багато. У нас шалена тінь.

А благодійні скриньки по магазинах – це просто жах. Це окрема тема. Ця тінь прикривається. Один із благодійних фондів звернувся до торгової мереджі, яка має 800 точок по Україні щоб поставити скриньки. Ця мережа запросила за вхід одноразово 300 тисяч і 30% з кожної скриньки (!!!) Благодійних фондів у Франківську, які дійсно є благодійними, є чотири. Решта – це крадіжка грошей під приводом благодійності. Ми зловили вже не один фонд. Скажімо, мама з Тернополя принесла документи, що у неї хвора дитина. Фонд заяву прийняв, переїхав в Івано-Франківськ і тут назбирав собі в кишеню 120 тисяч гривень. Мама навіть не знала, що їй збирають кошти. Це факт доведений.

Так само із кредитними спілками. У нас їх 8. Решта – пірамідальні структури, щоб людина отримала кредит – мінімум 10 мають сплатити внесок. Є випадки, коли люди по півроку сплачують відсотки, не отримавши при цьому сам кредит.

 

Ви говорили про «узурпацію» влади на всеукраїнському рівні. Як ця система проектується на івано-Франківськ і область?

Якщо на загальнодержавному рівні владу узурпувала одна політична сила, це – Регіони, то в Західній Україні узурпатор свій. В Західному регіоні Україні Партія регіонів не має такого впливу, проте в нас є свої «узурпатори». Якщо брати область, там легше. Тут є розмито, є ситуативно, в залежності від корупційної схеми. Є хоча б якийсь взаємний контроль, як я вже казав.

А от якщо брати місто – то це просто «чечетовщина». Остання міська рада була показовою. Тобто вноситься пропозиція і всі погляди більшості у міській раді спрямовані в одну точку. Якщо з певної точки, на яку спрямовані всі погляди, вискочила рука, - всі зразу  і собі підняли. Якщо вона не вискочила – нема голосів. Це також треба зривати. Нашій опозиції, що в регіоні є владою, треба розуміти, що вони є патріоти. А патріот – це не той, що ходить із синьо-жовтим чи червоно-чорним прапором у вишиванці і виступає на мітингах та відкриває пам’ятники. Патріот це є той, хто дбає про свій народ, про своїх людей, про своїх виборців. Виборці не вибирали людей по мажориторці у владу, щоб ті займалися якимось квотуванням більшістю і «дерибаненням» грошей. Це також треба розуміти. І свідомо треба розуміти, і у цей революційний час мали би розірвати цей вакуум узурпації в місті. Попередня сесія міської ради мала би бути трохи інакшою, бо розглядався бюджет міста і були «питання» до бюджету. Їх мав би ставити міський голова, але він захворів… І тому вийшло, що знову бюджет прийнятий і десь його змінити, поміняти і так далі ми можемо тільки прямим народовладдям тому що інакше вони, наші доморощені «узурпатори», просто нас порвуть і знову з нашої кишені будуть гроші йти на політичну боротьбу і на передвиборчі кампанії. Це є неправильно.


15.02.2014 1675 28
Коментарі (28)

Респект 2014.02.15, 16:15
Подобається, коли називають речі своїми іменами.
с 2014.02.15, 16:18
дай Боже, нашому теляткові вовка з'їсти.
Тізер 2014.02.15, 18:38
Дуже багато буков, дуже мало смислу
ок 2014.02.15, 18:39
хлопці, ви трохи недорозумієте. Політика це дуже широке поняття. Політика є соціальна, економічна, демографічна, культурна, тобто це всі процеси, що відбуваються у державі і суспільстві. Тому будь-який громадянин залучений до політичних процесів, він у політиці, бо залежить від неї.
вася 2014.02.15, 19:07
цей сервiс авто разом з мудаком та злодiем строiчом треба розiгнати
07 2014.02.16, 10:40
Природоохоронні кошти необхідно розподіляти так, хто платить більший екологічний податок, тому і кошти виділяти.
з Надвірної 2014.02.17, 21:11
Пане Островський, як ви ставитеся до підкупу виборців депутатами. От напишу більше і коментар зітруть.
Василь 2014.02.19, 20:11
Все это от отсутствия культуры и уважения к ближнему. А еще и отсутствие самоуважения и отсутствие образованости и культуры. Пока люди не будут понимать что кроми самих себя им никто не поможет, ни Европа ни Россия. Нужно подымать экономику страны и решать вопросы безработицы и образованости общества, защищать отечественного производителя и подымать село и молодые семьи. А все думают как побольше снять денег и вывести их за границу. И эти деньги работают там а не в Украине. Об этом никто не говорит
вася 2014.02.20, 14:08
а як ви відноситесь до того що ваш сич коли затримували гаркота бігав по вул.січових стрільців ікричав про провокацію.гаркот свою провину визнав.тепер сич у вас координує ЩО хабарі а єрц на кого працює
розчарований 2014.02.20, 20:32
як ви всі ставитеся до того,шо Островський - аферюга і має судимість??? коли він всплив??? не так давно.після захоплення ОДА.до того не було чути.не дай Бог виторгує собі шось..(((тому і виступає біля мікрофона.бо іншим чином не війде...
Байбурак 2014.02.22, 18:22
Сама корупція. Кінця краю не видно. Невже усе продажне? Є ж люди, котрі до грошей спокійні. Та хто ж їх до влади допустить? Тревожно на серці, що плоди майдану згублять
вася 2014.02.15, 16:19
класно він зіну-корзіну: звільніться з посади, ви будете сидіти :- ))прикол. Пані аж злягли (читай сховались) від такої неповаги
1 2014.02.15, 16:19
А чому Вас не цікавить підприємство "Рекламно-інформаційний центр" ? Воно і створювалось для корупції. Придивіться уважно.
Нечуй 2014.02.15, 16:33
Ай малацца!!! Блін, як чистої джерельної води напивсі! Бо мля, заманали ці прохфесійні політики брехуни.
хворий 2014.02.15, 16:54
про медицину забули! побори на різних рівнях від медсестри до завідувача
патріот 2014.02.15, 17:14
пропоную запросити грузина Саакашвілі для відбудови УКРАЇНИ!
Блеф 2014.02.15, 18:02
Блеф -- велика штука.
петро 2014.02.15, 21:34
Це все ілюзії в рожевих окулярах...
Правда 2014.02.15, 21:47
Підтримую щодо будівельної корупції ! Якщо зіштовхнувся з забудовником і відстоюєш свої інтереси і права-ти програв! Адже забудовник цілими днями тусується в білому домі...
журналіст 2014.02.18, 10:27
Чому в пресі з'являються повідомлення про хабарництво і затримання за хабар і при цьому не повідомляють прізвищ і посад підозрюваних? Як з цим боротися?
гном 2014.02.16, 14:44
Дуже змістовна і глибока публікація. Приємно,що хтось мониторить "глас народу" і звертає увагу на ті проблеми,які прості люді піднімають на сторінках Фіртки..
Роман Островський 2014.02.16, 19:12
Я говорив лиш про те,що знаю особисто.Про корупцію в медицині та освіті не можу говорити,бо це будуть домисли без фактів.Тому,якщо хтось має факти корупції в інших галузях,не бійтесь про них розповідати) Інакше все так і залишиться на рівні критики та популізму. Дивно,що навіть спротив корупції та казнокрадству,хтось умудрився побачити через призму причетності до політики)
гном -островському 2014.02.16, 20:12
Пане Романе! Я дуже аполітична людина,але те,що зараз відбувається в державі і в нашому місті-не може зачіпити навіть майже мертвого. Ми всі незадоволені діючою центральною владою,але ,на мій погляд, і місцева влада на рівні області і міста не дуже відрізняється від київських владик.Прапора і гасла різні,а суть однакова-особисте збагачення і вірішення корпоротивних(партійних) або особисто-приватних питань під прикриттям турботи про народ і боротьби с державним бандитизмом.. Тому я уважно прочитав репортаж Фірки з Вами і висловив свою просту людську солідарність..Якщо те,що Ви проголосили-Ви зможете втілити в життєву реальність і не схибите на цьому шляху,честь Вам і хвала..
перевізник мілйонер 2014.02.16, 22:12
Шановний пане патріот ,якщо бажаєте дізнатись скільки заробляють перевізники,напишіть своі контакти,і я вас покатаю по маршруту,будете рахувати гроші,нащо ви вводите людей в оману?
До перевізника 2014.02.16, 23:37
А як на рахунок квитків за проїзд? В жодному обласному центрі такого безладдя не бачив, всюди є компостери-контролери, а в Франківську пиздець якийсь, однією рукою ми рахуємо гроші, іншою тримаємо телефон, ще зубами баранку крутити треба для повного фаршу.
васі 2014.02.17, 13:08
не переживай пані працює і ще буде працювати а островського підтримую ідеї непогані
гном-перевізнику 2014.02.17, 11:01
Шановний,такий бардак,безкультур"я ,занедбаний технічний стан і антісанітарія в міському транспорті є тільки у дуже відсталих районах сходу,азії та африки..Ну,ще в Івано-Франківську..тільки ми ще на дахах не їздимо.Подивісь між іншим в порівнянні,як працює електротранспорт-небо і земля(а самі тролейбуси теж не дуже нові),да і прибирати атобуси треба щоденно після закінчення експлатації,да і як можна брати гроші і не видавати за це фіскальний документ???Але прав і Роман Островський,тут питання скоріше до міської влади, а не до окремого перевізника..Маршрути розприділяються на тендерній основі,є вимоги тендерів,просто все робиться по нашому-кому треба,той і виграв..І робить на маршруті-що хоче і як хоче..І бабки мімо каси...
Правда 2014.02.20, 23:30
Островський вже давно допомагає людям, ще задовго до цих заворушок! Він -ерудована,високо інтелектуальна та інтелігентна людина! А судимим в нашій країні зараз може бути кожен!
10.05.2022
Тетяна Дармограй

Чимало українців, які наразі у відносній безпеці, відчувають провину, що можуть жити звичним життям. Зокрема, у них нерідко виникає так званий «синдром вцілілого».

968
28.04.2022
Тетяна Дармограй

Фіртка поспілкувалась з психологинею Оленою Коструб про те, як упоратися з втратою близької людини, як підтримати того, хто переживає втрату та чого робити не потрібно.    

1979
19.04.2022
Алла Павлуцька

Що таке війна для психіки, як уникнути конфліктів у команді, якщо ти волонтер? Як волонтерити, щоб не вигоріти передчасно? Як говорити з дітьми про війну та заспокоювати їх? Вправи, які допоможуть під час паніки в укритті та вдома, про синдром “провини вцілілого” та інша корисна інформація від психологині та коуч-менторки.

2851
15.04.2022
Уляна Мокринчук

Фіртка продовжує публікувати історії людей, які особисто пережили жахіття війни та переїхали з місць, які постраждали від воєнних дій, на Івано-Франківщину або перебувають тут транзитом.

3487
08.04.2022
о. Володимир Лукашевський

Війна торкається абсолютно кожного. З чим найчастіше сьогодні люди звертаються до лікаря та як побороти відчуття неспокою, говоримо з терапевтом Клініки св. Луки Лілією Федунців.

3687
07.04.2022
Мар’яна Цимбалюк

Голова Івано-Франківського обласного відділення Асоціації фахівців з нерухомості України розповів про те, що відбувалося з орендою житла на початку війни, чи стабілізувалися ціни, настільки комерційна нерухомість виросла в ціні у зв'язку з релокацією бізнесу і що слід очікувати на ринку нерухомості Прикарпаття найближчим часом.

6878 1

24 лютого Росія оголосила про початок так званої «спеціальної військової операції» в Україні. Кожній розважливій людині зрозуміло, що те, що відбувається в Україні, є повномасштабною війною. Однак, це не класична конвенційна війна (масові звірячі злочини проти мирного населення це підтверджують), в якій збройні сили однієї держави у відкритій конфронтації за нормами міжнародного права протистоять військовим силам іншої.

3871

Сьогодні кожен українець незалежно від своїх політичних, релігійних чи інших поглядів є солдатом української армії, що захищає свою країну від російсько-білоруських окупантів.

5686

Російський ліберал не може відчувати емпатію до українського народу, до його трагедії. Для нього душевні терзання російського мародера і вбивці куди важливіші і, головне, ближчі. Це таке осмислення власної нікчемності.

6824 1

Раз на рік Президент США звертається до країни з трибуни у Конгресі. State of the Union. Своєрідний звіт про стан речей в країні. Перші 20 хв (з 60) були про Україну. Овації стоячи кожну хвилину. Майже всі з українськими прапорцями.  

7640
18.04.2022

Аби уникнути харчових отруєнь чи гострих кишкових інфекцій, спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області рекомендують дотримуватись основних правил.

2477
28.03.2022

Вже незабаром в Івано-Франківську запрацюють анонсовані владою соціальні ринки. Тут всі охочі зможуть придбати продукти за нижчою, аніж у магазинах, ціною.

4742
25.03.2022

Харчуватися тут можуть як евакуйовані українці, так і місцеві мешканці громади.

5127
09.05.2022

Кожен охочий мав змогу доєднатися до молитви через трансляцію на інтернет-ресурсах Івано-Франківської Архієпархії УГКЦ та Архікатедрального собору.  

494
04.05.2022

Розмова між предстоятелями церков відбулась через відеозв'язок Zoom і тривала близько 40 хвилин. Патріарх Кирило під час розмови з протягом 20 хвилин, "читаючи з папірця", намагався переконати Папу Римського в доцільності війни росії проти України. 

958
25.04.2022

Православні християни вшановують пам'ять преподобного Василя Сповідника, єпископа Парійського. Наші пращури у молитвах до святого просили про надання сили та хоробрості, а також про позбавлення від хвороб. Що не можна і що  слід робити в цей день.

1828
07.04.2022

Християни східного обряду 7 квітня відзначають Благовіщення Пресвятої Богородиці – третє за значенням свято після Різдва та Великодня. Згідно віруваннями цього дня Діві Марії явився Архангел Гавриїл, який повідомив її про те, що вона стане матір'ю Ісуса Христа.  

3411
08.05.2022

Схиляємось перед матерями та батьками, які виростили мужніх патріотів, перед дітьми, які втратили батьків...

936
25.04.2022

У Франції офіційно оголосили переможця президентських виборів, другий тур яких відбувся у неділю 24 квітня.

1803
07.04.2022

Нагадаємо, що попри те, що ЗСУ фіксують численні обстріли українських земель, що ведуться з території Білорусії; дислокацію на білоруських землях російських окупантів, котрі вбивають, гвалтують та грабують цивільне населення в Україні Лукашенко цинічно заявляє, що Білорусь не є учасником війни.  

3707
05.04.2022

Метою законопроєкту є встановлення кримінальної відповідальності за пропаганду символіки військової агресії рф проти України та за порушення законів і звичаїв війни в частині використання військовими формуваннями держави-агресора цивільного населення окупованих територій в якості «живого щита».

3931 9
20.03.2022

За словами Володимира Зеленського, РНБО прийняла рішення призупинити будь-яку діяльність на території України низки партій, які мають зв’язки з росією.

5466